Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İletişim Fakültesi, 09 Temmuz 2025 tarihinde fakülte toplantı salonunda gerçekleştirilen Bölüm Başkanları Olağan Toplantısı ile 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi hazırlık sürecine resmiyet kazandırdı. Fakülte Dekanı Prof. Dr. Emre Tandırlı’nın başkanlığında, Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Gülşah Sarı, bölüm başkanları Prof. Dr. Selami Özsoy ve Doç. Dr. Fatma Akar ile fakülte sekreteri Hayrettin Karataş ve bölüm sekreterlerini temsilen Altuğ Karaaslan’ın katılımıyla düzenlenen toplantı, yüz yüze formatta yoğun ve verimli bir içerikle gerçekleştirildi.
Toplantının ilk ve en kapsamlı gündem maddesi, 2025-2026 Güz Dönemi’nde açılacak derslerin planlanması ve bu derslere atanacak öğretim elemanlarının belirlenmesiydi. Tüm bölüm başkanları, kendi birimlerinin ihtiyaç analizlerine ve akademik insan kaynağı yapılarına göre hazırladıkları ders çizelgelerini sundular. Sunumlarda, ders içerikleri, öğrenci yoğunluğu, öğretim üyelerinin uzmanlık alanları ve mevcut kadro dengesi gözetildi. Özellikle yeni kayıtlı öğrenci sayısındaki artışa paralel olarak bazı temel derslerde grup sayılarının artırılması önerildi. Toplantıda söz alan Prof. Dr. Selami Özsoy, "Planlama sürecinde öğretim üyelerinin ders yükünü dengeli dağıtmak kadar, öğrencinin alacağı eğitimin niteliğini de artırmak önceliğimizdir" ifadelerini kullandı. Tüm bölüm önerilerinin ortak bir çizgide buluşturulması ve bu planlamaların Fakülte Kurulu’nda değerlendirildikten sonra ilgili makamlara sunulmasına karar verildi.
Dekan Prof. Dr. Emre Tandırlı, bu süreci yönetirken kalite temelli ve sürdürülebilir bir yaklaşımı esas aldıklarını belirterek, "Akademik süreçleri sadece rutin işleyişler olarak değil, üniversitemizin geleceğine yapılan stratejik yatırımlar olarak görüyoruz. Ders görevlendirmelerinde liyakat, uzmanlık ve eğitimde kalite temel ilkelerimizdir" dedi.
Toplantının ikinci gündem maddesinde, doktora eğitimlerini başarıyla tamamlayan araştırma görevlilerinin statü geçişleri sonrası ders açabilme durumları değerlendirildi. Toplantıda yapılan değerlendirmeler, hem öğretim elemanlarının akademik gelişimlerini teşvik etmeye hem de fakültedeki eğitim yükünü daha verimli paylaştırmaya yönelikti. Doç. Dr. Fatma Akar, bu süreci değerlendirirken “Doktorasını tamamlayan araştırma görevlilerinin aktif ders sorumluluğu alması, hem akademik özgüvenlerini pekiştiriyor hem de öğrenciler açısından daha güncel ve dinamik bir öğrenme ortamı oluşturuyor” şeklinde konuştu. Toplantı sonucunda, kadro uygunluğu ve ders ihtiyacı göz önünde bulundurularak uygun görülen isimlerin ders görevlendirmeleri için Fakülte Yönetim Kurulu tarafından teklif hazırlanarak Üniversite Yönetim Kurulu’na sunulması yönünde karar alındı. Sürecin Dekanlık ve bölüm başkanlıkları koordinasyonunda yürütülmesi planlandı.
Toplantının son kısmında dilek ve temenniler başlığı altında ise eğitim-öğretim süreçlerinin daha sağlıklı ve etkili ilerleyebilmesi adına yapısal ve idari öneriler gündeme geldi. Katılımcılar, özellikle sınıf donanımlarının güncellenmesi, dijital içerik üretim altyapısının geliştirilmesi, danışmanlık süreçlerinin daha sistematik ve öğrenci odaklı şekilde yapılandırılması gerektiğini vurguladı. Akademik takvimin daha bütüncül planlanması ve öğrenci memnuniyetinin artırılmasına dönük kurumsal reflekslerin güçlendirilmesi gerektiği ifade edildi.
Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Gülşah Sarı, “Güçlü bir akademik yapı, sadece ders saatleriyle değil; danışmanlık, proje üretimi ve öğrenci etkileşimiyle inşa edilir. Bu alanlarda gösterilecek kurumsal hassasiyet, fakültemizi her yönden ileriye taşıyacaktır” diyerek dilek ve önerileri özetledi.
Toplantının sonunda tüm bölüm başkanlarının her dönem sonunda düzenli olarak faaliyet raporu sunması ve bu raporların dekanlık tarafından arşivlenerek genel performans değerlendirmelerinde kullanılması yönünde mutabakata varıldı. Bu uygulamanın, hem şeffaflık hem de fakülte içi koordinasyonu güçlendireceği belirtildi.
Toplantının genel değerlendirmesinde söz alan Prof. Dr. Emre Tandırlı, “Her toplantımız, üniversitemizin vizyonuna bir adım daha yaklaşmak için bir fırsattır. Yönetim anlayışımızda; katılımcılık, ölçülebilirlik ve geleceğe hazırlık esas olandır. ‘Bugünü yönetirken yarını tasarlamak’ bizim yönetim felsefemizin merkezindedir” ifadeleriyle, fakülte yönetiminin uzun vadeli kalite odaklı bakış açısını bir kez daha vurguladı.
Fotoğraflarla da belgelendirilen toplantı, alınan kararların kısa sürede uygulanması ve ilgili üst kurullara iletilmesi yönünde gerekli süreçlerin başlatılması kararıyla sona erdi.