YKS Öğrenci Kayıt Kabul İşlemleri

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS) ÖĞRENCİ KAYIT-KABUL İŞLEMLERİ
Sevgili Öğrenci Adayları;
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) kapsamında fakültemizi tercih ettiğinizden dolayı sizleri kutlar, eğitim-öğretim sürecinizde başarılar dileriz. Öğrenci kayıt-kabul sürecinin öncesinde ve sonrasında gerçekleştirilecek işlemlerin detaylarıyla ortaya konulduğu bu makale, aday öğrencileri bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır;
I. KAYIT İŞLEMLERİ
2024-YKS sonucunda Fakültemizin bölümüne/programına yerleşen adayların kesin kayıt işlemleri aşağıda yazılı ilkeler doğrultusunda yapılacaktır.
1)      Kayıt Tarihleri;
ADAYLAR, ÖĞRENCİ KAYDINI 19-20-21 AĞUSTOS 2024 (saat:23.59) TARİHLERİ ARALIĞINDA E-DEVLET ÜZERİNDEN YAPACAKTIR. 
Fakültemizin lisans programlarına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarında, ön lisans veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların ve MEB ya da YÖK sorunu nedeniyle e-devletten e-kayıt yapamayan adayların kayıt başvuruları 19-20-21-22-23 Ağustos 2024 tarihlerinde 08:00-12:00 ila 13:00-17:00 saatleri aralığında fakültemizdeki kayıt kabul ofisinde alınacaktır.
2)       E-Devlet Üzerinden Gerçekleştirilecek Elektronik Kayıt (e-kayıt);
  • Adayların e-devlet üzerinden öğrenci kayıtlarını yapmaları zorunludur. (e-kayıt işlemi yapılamayan durumlarda, öğrenci fakültemize gelerek kayıt başvurusu yapabilecektir.)
  • E-devlet şifresi olmayan öğrenci, öncelikle e-devlet şifresi edinmelidir. (PTT şubesinden şahsen başvuru yapılarak alınır.)
  • E-kayıt yapacak öğrenciler 19-20-21 Ağustos 2024 tarihleri arasında www.turkiye.gov.tr adresindeki e-hizmetler bölümü altında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığı altında açılacak olan “Üniversite E-Kayıt” seçeneğini işaretleyerek kayıtlarını gerçekleştireceklerdir.
  • Programlarımıza yerleştirilen öğrenci adaylarının merkezi yerleştirme bilgileri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi, askerlik durumu bilgisi MSB Askeralma Genel Müdürlüğü, lise mezuniyet durumu Milli Eğitim Bakanlığı veri tabanı aracılığıyla e-devlet uygulamasına aktarılmaktadır. (Askerlik durumu sorunlu olan, Millî Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenci elektronik kayıt işlemini yapamayacak ve aday öğrenci kayıt işlemi için fakültemize yönlendirilecektir.)
  • E-kayıt işlemini tamamlayan öğrenci, kayıt olduğunu gösteren barkotlu verinin dökümünü alarak saklayacaktır.
  • Kayıt süreleri içerisinde kayıt işlemlerini tamamlamayan adaylar kayıt haklarını kaybedeceklerdir.
  • E-kaydını başarıyla tamamlayan öğrencinin kayıt-kabul işlemi için üniversitemize gelmesine ve herhangi bir belge getirmesine gerek yoktur.
  • Öğrenci kimlik kartları, eğitim öğretim döneminin birinci ve ikinci haftası içerisinde fakültemizin derslik binası giriş katında teslim edilecektir.
3)    Katkı Payı ve Öğrenim Ücreti Ödemesi : 
  • Lisans programlarımızın birinci (gündüz) öğretim programına kayıtlanan öğrenciler, 8 yarıyıldan oluşan olağan öğrenim süreleri içerisinde katkı payı veya öğrenim ücreti ödemesi yapmayacaktır.
4)      Kayıt Tarihlerinde Mezun Olamayan Öğrenciler;
Fakültemizin lisans programlarına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların geçici kayıt işlemi fakültemizde yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Aralık 2024 tarihine kadar, Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 tarihine kadar Fakültemizin Öğrenci İşleri Koordinatörlüğü'ne ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır. 
5)      Kayıt Yaptıramayacak Öğrenci Adayları;
  • 1111 sayılı Askerlik Kanunu hükümlerine ve bu konuda Milli Savunma Bakanlığınca yayınlanan prensip emirlerine göre askerlik hizmetlerini erteletme hakkını kaybedenler,
  • YKS kayıt işlemlerinde 34 yaşını tamamlamış kadınlar için ayrılan kontenjandan yararlanarak bir yükseköğretim programına yerleştirilenlerden herhangi bir lisans programından mezun olduğu tespit edilenler,
  • Yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurulu kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar.
  • Süresi içerisinde e-kayıt yapmayan, şahsen başvurarak yüz yüze kayıtlanmayan ve işlemlerini tamamlamayan aday, kayıt hakkını kaybedecektir.
6)      Engelli Öğrencilerin Sağlık Raporu;
(Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle bedensel, zihinsel, ruhsal, duygusal ve sosyal yeteneklerini çeşitli derecelerde kaybetmesi nedeniyle toplumsal yaşama uyum sağlama ve günlük gereksinimlerini karşılama güçlükleri olan ve korunma, bakım, rehabilitasyon, danışmanlık ve destek hizmetlerine ihtiyaç duyanlar için) (e-kayıt ile kayıt yaptırılsa dahi öğrenci Üniversiteye geldiğinde sağlık raporunu Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na teslim etmekle yükümlüdür.)
7)      Üniversite Öğrenci Numarası Sorgulama ve Bilgi Yönetim Sistemi (UBYS) Şifre Oluşturma;
Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra, öğrenci numarası sorgulama ekranına erişim için işaretleyiniz. E-devlet üzerinden kayıtlanan veya fakültemizde kaydını yaptıran öğrenci, kayıt tarihinden beş gün sonra Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi (UBYS) portalındaki hesabını akredite etmelidir. Kullanıcı adı ve geçici parola, öğrencinin ÖSYM aday işlemleri sistemine tanımladığı e-posta adresine iletilecektir. 
 II.   FAKÜLTEMİZE GELEREK KAYIT YAPTIRACAKLAR İÇİN;
Lisans programlarımıza kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına katılacak olanlar ve E-devlet üzerinden e-kayıt yapılamayan diğer durumlarda (MEB sorunlu veya YÖK sorunlu) olan öğrenci adaylarının kayıt başvuruları fakültemizde alınacaktır. 

Kayıt Tarihleri : 19-20-21-21-23 Ağustos 2024 (08:00-12:00 ila 13:00-17:00) 
Kayıt Yeri        : BAİBÜ Gölköy Kampüsü, İletişim Fakültesi Binası, Zemin Kat 
  • Kayıt kabul başvurusunda aday öğrencinin hazır bulunması gerekir.
  • Posta, kargo, faks ve diğer iletişim araçları üzerinden yapılacak kayıt başvuruları işleme alınmaz.
  • İlan edilmiş tarihlerde kayıt yaptırmayan adaylar herhangi bir hak iddia edemezler.
  • Aşağıda belirtilen belgelerden herhangi biri ibraz edilemez ise kayıt yapılmaz.
  • Üniversiteler, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.
Kayıtta Kontrol Edilecek Belgeler:
  • T.C. Kimlik Kartı veya Nüfus Cüzdanı veya Sürücü Belgesi veya Pasaport kontrolü sağlanmak üzere kayıt kabul görevlisine ibraz edilecektir. (Belgelerin asıl sureti veya fotokopisi teslim edilmeyecektir.)
  • Lise Diploması veya geçici mezuniyet belgesinin aslı (en fazla altı ay süreli) ya da noter onaylı örneği kontrol edilmek üzere kayıt kabul görevlisine ibraz edilecektir. (Belgelerin asıl sureti veya fotokopisi teslim edilmeyecektir.)
  • Ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavlarına gireceğine dair ilgili kurum yazısını teslim edeceklerdir.
  • 28 Yaşından Büyük Olan Erkek Adayların "Askerlikle İlişiği Yoktur" Belgesi. (28 yaşından büyük yükümlülerin “askerlikle ilişiği yoktur” belgesi olmadan kayıtları kesinlikle yapılmayacaktır.)
  • Öğrenim ücretinden muaf olanlar, resmi belgelerini teslim edeceklerdir. (Şehit-Gazi çocukları ile diğerleri)
III.     BELGE TALEPLERİ ve BİLGİ EDİNME
  • Belge taleplerine ilişkin bilgiye erişim için tıklayınız.
  • Öğrenci başvuru formlarına erişim için tıklayınız.
  • Bölümlerimizin öğretim planına (müfredat) erişim için tıklayınız.
  • Bölümlerimizin ders içeriklerine erişim için tıklayınız.
  • Eğitim-öğretim etkinliklerine ilişkin bilgiye erişim için tıklayınız.
  • Danışmanlık takvimine erişim için tıklayınız.
  • Ders programı çizelgelerine erişim için tıklayınız.
  • Sınav programı çizelgelerine erişim için tıklayınız.
IV.     DERS KAYITLARI, DERSLERİN BAŞLAMASI
Öğrencilerimiz, kayıt işleminin ardından 23-29 Eylül 2024 tarihleri aralığında “ubys.ibu.edu.tr" adresinden ders kayıtlarını yapacak ve 30 Eylül 2024 tarihinde eğitime başlayacaklardır.
V.    YABANCI DİL HAZIRLIK
ZORUNLU İNGİLİZCE HAZIRLIK SINIFI
Üniversitemizin Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde verilmekte olan zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfı eğitimine alınır. İngilizce hazırlık sınıfı eğitiminin olağan eğitim öğretim süresi iki yarıyıl, azami süresi ise dört yarıyıldır. Azami süreyi aşan öğrenciler bölüme kabul edilmez ve ÖSYM tarafından eğitim dili %100 Türkçe olan benzer programa aktarılır. Belirtilen süreler içerisinde İngilizce hazırlık sınıfı eğitimini başarıyla tamamlayanlar veya üniversitemizin düzenlediği İngilizce hazırlık sınıfı yeterlilik sınavında başarılı olanlar veya daha önceki yükseköğrenimlerinde İngilizce hazırlık sınıfı eğitimini başarıyla tamamlamış olanlar lisans programının 1. yarıyıl öğrencisi olarak öğrenimine başlar.
İngilizce Hazırlık Sınıfı Seviye Tespit Sınavı : Zorunlu İngilizce hazırlık sınıfı eğitimi bulunan bölümlerimize kayıtlanan ve bir yıl süreli İngilizce hazırlık sınıfı eğitimi alacak öğrencilerin "İngilizce" dil seviyesini belirlemeye yönelik düzenlenen sınavdır. Sınava katılmak öğrencinin isteğine bağlıdır. Sınava katılmak isteyen öğrenciler 26 Ağustos - 13 Eylül 2024 tarihleri aralığında Yabancı Diller Yüksekokulu web sitesindeki bağlantı üzerinden sınav başvurularını yapabilecek ve 01 - 02 Ekim 2024 tarihinde “İngilizce Hazırlık Sınıfı Seviye Tespit Sınavı” na katılabileceklerdir. Bu sınava katıl(a)mayan öğrenciler "A" grubunda eğitime alınacaklardır. 
A grubu: Başlangıç seviyesindeki öğrenciler. B grubu: İleri başlangıç seviyesindeki öğrenciler. C grubu: İleri seviyedeki öğrenciler.
İngilizce Hazırlık Sınıfı Yeterlilik Sınavı : Zorunlu ingilizce hazırlık sınıfı olan bölümlerimize kayıtlanan ve bir yıl süreli ingilizce hazırlık sınıfı eğitiminden muaf olmak isteyen öğrencilere yönelik düzenlenen sınavdır. Sınava katılmak öğrencinin isteğine bağlıdır. Bu sınava girmek istemeyen ya da sınav neticesinde başarısız olan öğrenci Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde İngilizce hazırlık sınıfı eğitimine alınacaktır. Sınava katılmak isteyenler 26 Ağustos - 13 Eylül 2024 tarihleri aralığında Yabancı Diller Yüksekokulu web sayfasındaki bağlantı üzerinden başvurularını yapabilir ve 23 Eylül 2024 tarihinde yapılacak “İngilizce Hazırlık Sınıfı Yeterlilik Sınavı” na katılabilirler.
Zorunlu Yabancı Dil Dersleri Muafiyet Sınavı : Bölümlerimizin öğretim planında yer alan, zorunlu ders statüsündeki (İngilizce I ve II) derslerinden muaf olmak isteyen öğrencilere yönelik düzenlenen sınavdır. Bu sınavda yeterli not ortalaması alan öğrenciler öğrenimleri süresince bölümünde okutulan ingilizce derslerinden muaf sayılırlar. Aldıkları başarı değerlendirme puanları yarıyıl ve genel ağırlıklı not ortalamalarına katılır. Sınava katılmak öğrencinin isteğine bağlıdır. Sınava girmek istemeyen ya da sınav neticesinde başarısız olan öğrenciler bölümünde okutulan İngilizce derslerini normal eğitim-öğretim yarıyıllarında alırlar.  Sınava katılmak isteyenler 23 - 25 Eylül 2024 tarihleri aralığında Yabancı Diller Yüksekokulu web sayfasındaki bağlantı üzerinden başvurularını yapabilir ve 27 Eylül 2024 tarihinde yapılacak “Zorunlu Yabancı Dil Dersleri Muafiyet Sınavı” na katılabilirler.
VI.     KAYIT DONDURMA (İzinli Ayrılma Başvurusu)
Öğrenci kaydından sonra, öğrenimine sağlıkaskerlikmaddi ve ailevi nedenler ile devam edemeyecek öğrencilerden bir veya iki yarıyıl izin isteyenler, web sitemizin "Formlar > Öğrenci Başvuru Formları" menüsündeki "01 / Kayıt Dondurma (İzinli Ayrılma) Başvurusu" formunu doldurarak 16 - 27 Eylül 2024 tarihleri arasında kayıtlandıkları bölümün Başkanlıklarına başvuracaklardır.
İzin gerekçeleri kabul edilen ve izinli sayılan öğrenci 2024-2025 eğitim-öğretim yılının güz ve(ya) bahar yarıyılında derslere/uygulamalara/sınavlara devam edemez. Bu süreler eğitim öğretim süresinden sayılmaz.
VII.    DERS MUAFİYETİ (Kredi ve Not Transferi Başvurusu)
Örgün/açık/ekstern/yaygın eğitim türleri, birinci/ikinci öğretim programları, önlisans/lisans/lisansüstü eğitim düzeyleri, YÖK tarafından tanınan ulusal ya da uluslararası alanda öğrenim veren Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu/Fakülte/Enstitü gibi yükseköğretim kurumları, mezuniyet/ayrılma durumları fark etmeksizin daha önce öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumundaki son beş eğitim-öğretim yılı içerisinde başarılı olduğu derslerine ait kredi ve notlarının, ilgili bölümümüzün eşdeğer derslerine aktarılmasını isteyen öğrenci, web sitemizin "Formlar > Öğrenci Başvuru Formları" menüsündeki "02 / Kredi ve Not Transferi Başvurusu" formunu doldurarak, en geç 20 Eylül 2024 tarihine kadar öğrencisi oldukları bölümün Başkanlıklarına başvuracaklardır. Bu süre içerisinde başvuruda bulunmayanların daha sonraki başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır. (Daha önce başarılı olduğu derslerin başarı notu üniversitemizin not baremine dönüştürülerek genel not ortalamasına katılır.)
VIII.   YURT İŞLEMLERİ VE BARINMA
        * Üniversitemize ait öğrenci yurdu bulunmamaktadır.
  * Gençlik ve Spor Bakanlığı Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü’ne bağlı yurtlar, başvuru ve başvuru koşulları hakkında bilgi almak için https://kygm.gsb.gov.tr adresini ziyaret ediniz.
NOTLAR;
2024-2025 eğitim-öğretim yılının güz yarıyılında dersler 30 Eylül 2024 Pazartesi günü başlayacaktır.
Soru veya sorunlarınız için;
Telefon            :        (+9) 0374 254 1000 – Dâhili: 2113 / 2119 / 2105 / 2111
Faks               :        (+9) 0374 253 4643
E-posta           :        oidb@ibu.edu.tr
Üniversitemizin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nın web sitesini ziyaret etmek için TIKLAYINIZ