Yarıyıl İçi Eğitim Öğretim Etkinlikleri

Yarıyıl İçi Eğitim-Öğretim Etkinlikleri
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İletişim Fakültesinde bir eğitim öğretim yılı, güz ve bahar olarak adlandırılan iki yarıyıldan oluşmaktadır. 17 haftalık periyottan oluşan bir eğitim öğretim yarıyılının 14 haftalık kısmında dersler, 2 haftalık bölümünde dönem sonu sınavları, 1 haftasında ise bütünleme sınavları gerçekleştirilmektedir. Güz ve bahar yarıyılında fakültemizde gerçekleştirilen eğitim öğretim etkinliklerini kapsayan konuların mevzuatlar çerçevesinde detaylarıyla ortaya konulduğu bu makale, paydaşlarımızı bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır.
1) Yarıyıl İçinde Okutulacak Derslerin ve Sorumluların Belirlenmesi;
  • Bölümün öğretim planı çerçevesinde eğitim öğretim (güz/bahar) yarıyılı içerisinde okutulacak zorunlu ve seçmeli dersler, bu dersler için açılan gruplar, dersleri ve açılan grupların her birini okutmakla görevlendirilen öğretim üyeleri ile bu ders ve gruplara tanımlanan kontenjanlar Bölüm Kurulunun önerisi, Bölüm Başkanlığı'nın karar teklifi doğrultusunda, Fakülte Yönetim Kurulunun kararıyla belirlenir. Bu derslere ait veriler bölümdeki idari görevli tarafından ders kayıtları sürecinden önce Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi portalına tanımlanır.
2) Yarıyıl İçinde Kayıtlanılabilecek Maksimum Ders Sayısının Belirlenmesi;
  • Öğrencinin bir yarıyılda alacağı normal ders yükü oranı 30 AKTS olarak belirlenmiştir. Normal seyrinde eğitimine devam eden öğrencinin bulunduğu yarıyılını tamamlayabilmesi için kayıtlanması gereken derslerinin toplam AKTS değeri 30’ dur.
  • Eğitim öğretim sürecinin birinci ve ikinci yarıyılında bulunan öğrenciler ile genel ağırlıklı not ortalaması (GANO) 2.00’nin altında olanların, bulunduğu yarıyılda alabileceği maksimum AKTS oranı da 30’dur.
  • Bulunulan yarıyılın ders kayıtları sürecinde genel ağırlıklı not ortalaması (GANO) 2.00 veya üzerinde olan öğrencinin isteği ve danışmanının onayı ile alınabilecek AKTS oranı +15 arttırılarak, maksimum 45 AKTS oranına yükseltilmektedir. Bu durum, öğrencinin üst yarıyıllarından ders alarak daha kısa sürede mezun olabilmesine, daha önceki yarıyıllarında eksik/devamsız/başarısız olduğu derslerini telafi edebilmesine, daha önceki yarıyıllarında kayıtlanarak başarılı olduğu derslere yeniden kayıtlanmak suretiyle genel ağırlıklı not ortalamasını yükseltebilmesine imkan tanımaktadır.
3) Katkı Payı ve Öğrenim Ücreti Ödemesi; 
  • Lisans programlarımızın birinci (gündüz) öğretim programı öğrencileri, 8 yarıyıldan oluşan olağan öğrenim süreleri içerisinde katkı payı veya öğrenim ücreti ödemesi yapmayacaktır.
Katkı Payı / Öğrenim Ücreti Ödemesi Yapacaklar;
Aşağıdaki kategoriler içerisinde sayılan öğrenciler, öğrenim ücretini ders kaydı yapmadan önce ödemelidir. Bu kategoriler içerisinde sayılanlar aktif eğitim öğretim yarıyılında ders kaydı yapmayacaksa, katkı payı ya da öğrenim ücreti ödemeyecektir.  
a) Bölümlerimizin ikinci (gece) öğretim programına kayıtlı öğrenciler,
b) İkinci üniversite kapsamında I. öğretim programlarımıza kayıtlananlar,
c) Yabancı uyruklu öğrenciler,
ç) Lisans programını 8 yarıyılda tamamlayamayan birinci öğretim programı öğrencileri,
d) Pedagojik formasyon eğitimlerini, lisans programı için belirlenen (8 yarıyıl) süreler içerisinde tamamlayamayan birinci ve ikinci öğretim programı öğrencileri. 
Resmî Gazetede yayımlanan Aktif Eğitim-Öğretim Yılında Yükseköğretim Kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ve Öğrenim Ücretlerinin Tespitine Dair 7384 sayılı Cumhurbaşkanı Kararında belirtilen ilkeler doğrultusunda Üniversitemizde öğrenim gören öğrencilerden (yurtdışından öğrenci kabul kontenjanları dahilinde kayıtlananlar hariç) alınacak katkı payı ve öğrenim ücreti tutarları, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Senatosunca belirlenmektedir.
Üniversitemizin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinden ilan edilen yıllık katkı payı ve öğrenim ücreti tutarları, iki eşit taksite bölünür ve aktif eğitim öğretim yarıyılının ders kayıtları süreci içerisinde ödenir.
Katkı payı ve öğrenim ücreti tutarlarının UBYS veri tabanı üzerinden öğrenci numaralarına yansıtılmasına ve İş Bankasına aktarılmasına ilişkin süreçler BAİBÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı birimlerince yürütülür.
UBYS ders kayıt menüsünde görüntüleyeceğiniz öğrenim ücreti tutarınızı, BAİBÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinden ilan edilen tutar ile karşılaştırınız. Eksik veya hatalı öğrenim ücreti tanımlamalarını ve konuyla ilgili sorunlarınızı oidb@ibu.edu.tr adresine e-posta ile bildiriniz.
Ödemenizi; İş Bankasının yurt içi şubelerine, ATM'lerine, internet ya da telefon bankacılığı uygulamalarına öğrenci numaranızı beyan ederek gerçekleştiriniz. 
4) Ders Kayıtları Süreci; 
  • Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi "Akademik Takvimi"ne erişim için TIKLAYINIZ.
  • Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi katkı payı ve öğrenim ücreti tutarlarına erişim için TIKLAYINIZ.
  • İletişim Fakültesi ders kayıtları/harç ödemeleri başlangıç ve bitiş tarihlerine erişim için TIKLAYINIZ.
  • Bölümlerimizin öğretim planına (müfredat) erişim için TIKLAYINIZ.
  • Bölümlerimizin ders programı çizelgelerine erişim için TIKLAYINIZ.
  • Bölümlerimizin yüzyüze danışmanlık takvimine erişim için TIKLAYINIZ.
  • Danışman öğretim üyelerimizin iletişim bilgilerine erişim için TIKLAYINIZ.
  • Ders kayıtları sistemi teknik destek dosyasına erişim için TIKLAYINIZ.
  • Öğrenci numaranızı öğrenmek için TIKLAYINIZ.
  • UBYS giriş parolanızı unuttuysanız TIKLAYINIZ.
  • Ders kaydı yapmak için TIKLAYINIZ.
  • Fakültemizin bölümlerine kayıtlanan her bir öğrenci, lisans programının 1. yarıyılından başlamak üzere mezun oluncaya kadar her yarıyıl başlangıcında “Akademik Takvim” de ilan edilen ve fakültemiz için belirlenen “Ders Kayıtları” süresi içerisinde “Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi” üzerinden derslerine ön kayıtlarını yapmak ve “Danışman Onayına Gönder” mekle yükümlüdür. “Ders Kayıtları” süreleri içerisinde ders kayıtlarını yapmayan öğrenciler o yarıyılda ki derslere/uygulamalara/sınavlara katılamazlar ve bu süre öğrenim süresinden sayılır. 
  • Zorunlu ingilizce hazırlık sınıfı eğitimi uygulaması bulunan bölümlerimize ( Biyoloji -  Kimya – Fizik – Matematik – Psikoloji ) yeni kayıtlanan öğrencilerden ingilizce hazırlık sınıfı eğitimi muafiyet sınavlarına katılmayan veya sınav neticesinde başarısız olan öğrenciler, ders kayıtları sürecinde ders kaydı yapmayacaktır. Bu öğrencilerin hazırlık sınıfına kayıtları, Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi portalınca otomatik olarak yapılacaktır. İngilizce hazırlık sınıfı eğitimi, üniversitemizin Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde ve binasında verilmektedir.
  • Zorunlu veya isteğe bağlı ingilizce hazırlık sınıfı eğitimi uygulaması bulunmayan bölümlerimize ( Tarih – Türk Dili ve Edebiyatı– Sosyoloji) yeni kayıtlanan öğrenciler müfredatlarında ki 1. yarıyıl derslerine kayıtlanarak “Danışman Onayına Gönder” eceklerdir. 1. yarıyıldan itibaren eğitim öğretim sürecine başlayacak olan öğrencilerin ders yükü azami 30/32 AKTS olarak belirlenmiştir. Bu oran 1. yarıyılda öğrencinin kayıtlanması gereken derslerinin toplam AKTS oranına eşittir. 
  • Ders kayıtlarının, İOS veya Android işletim sistemli mobil cihazlardan yapılmaması önerilir. Ders kayıtlarının, online bağlantılı masaüstü veya dizüstü bilgisayarlardan gerçekleştirilmesi tavsiye edilir. 
  • Fakültemizin bölümlerine yeni kayıtlanan öğrencilerin ders kayıt işlemlerini gerçekleştirebilmeleri için “Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi” portalında ki hesaplarını akredite etmeleri gerekmektedir. Parola akreditasyonu işlemi "Giriş yapamıyor musunuz?" bağlantısı üzerinden yapılmaktadır.
  • “Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi” portalı giriş parolasını hatırlayamayanlar "Giriş yapamıyor musunuz?" modülünü kullanarak parolasını sıfırlayabilmektedir. 
  • “Öğrenci Sistemi” menüsünün altında yer alan “Öğrenci Bilgi Ekranı” seçilir, "Ders Seçimi-Kayıt Yenileme" modülü işaretlenir. Ders kayıt işlemleri bu menü üzerinden gerçekleştirilir. Açılan ekranda danışman bilgileri, öğrencinin öğrenim kimliği, sınıfı, ders dönemi, durumu, bağlı olduğu öğretim planı, GANO'su, en fazla alabileceği AKTS değeri, varsa öğrenim ücreti tutarı vb. verileri görüntülenir. 
  • Ders kayıt işlemlerinde rastgele ders seçimi yapılamaz. Öğrencisi olunan bölümümüzün öğretim planına web sitemizdeki "ÖĞRETİM PLANLARI/KATALOGLARI" menüsünden erişilebilir. Öğretim planına göre bulunulan yarıyılın zorunlu dersleri ile varsa bulunulan yarıyılın bağlı olduğu seçmeli ders havuzu tespit edilmelidir. 
HATASIZ ve EKSİKSİZ OLARAK DERS KAYIT İŞLEMİ YAPABİLMENİZ İÇİN;
BÖLÜMÜNÜZÜN "ÖĞRETİM PLANI" ile "TRANSKRİPT"inizi KARŞILAŞTIRINIZ,
KAYITLARINIZI BU DOĞRULTUDA YAPINIZ. 
  • "Açılan Dersler" alanında görüntülediğiniz zorunlu ve seçmeli dersler, bölüm idari sekreterliklerimizce UBYS veri tabanına tanımlanmaktadır. Eksik veya hatalı ders tanımlamalarını, ders kayıtlarıyla ilgili diğer soru ve sorunlarınızı danışmanıza bildiriniz,
  • Kayıtlandığınız her bir ders “Seçili Dersler” alanına aktarılır, seçtiğiniz dersleri bölümünüzün "Öğretim Planı" ile "Transkript"inizi karşılaştırarak kontrol ediniz, varsa gerekli düzeltmeleri yapınız, ekranın sağ üst köşesinde bulunan "Kaydet" ve devamında “Danışman Onayına Gönder” alanını işaretleyerek kayıt aşamasını “Danışman İnceleme” ye dönüştürünüz. Bu aşamada kayıt listesinde yer alan derslerin “Sil” butonu pasifize olduğundan, ders bırakma işlemi gerçekleştirilemez, 
  • Bir sonraki aşama olan “Ders Ekleme-Bırakma ve Danışman Onayları” sürecinde danışmanınızla birlikte incelenmek üzere “Yazdır” butonunu işaretleyiniz, ders kayıt listesinin dökümünü alınız,
  • Ders kayıt listesindeki seçmeli derslere ait verilerin yer aldığı satıra, dersin kayıtlanıldığı seçmeli ders havuzunun numarasını (Seçmeli I - Seçmeli II vb.) ve seçmeli derse kayıtlanma statüsünü (Yeni Ders / Tekrar Ders / Ders Saydırma) yazınız. 
  • Ders kayıt aşamasını “Taslak” ta bırakan öğrencilerin, ders kayıtları tamamlanmış sayılmayacaktır. 
  • Ders kayıt aşamasını “Taslak” ta bırakan öğrencilerin, ders kayıtları tamamlanmış sayılmayacaktır. 
  • Ders kayıtları sürecinin bitiminde, UBYS'deki "Ders Seçimi-Kayıt Yenileme" modülü öğrencilere kapatılır, ders kayıt listesine "Derslerim" modülünden erişilir.
5) Seçmeli Derslere Kayıtlanma Kategorileri;
Yeni Ders      : Öğrencinin bulunduğu eğitim öğretim yarıyılına bağlı seçmeli ders havuzu grubunu tamamlaması için, ilk kez kayıtlanılan seçmeli derstir. Seçmeli ders havuzundan “Yeni Ders” statüsünde ders kaydı yapılırken, kayıtlanılması gereken asgari seçmeli ders sayısının ve bu seçmeli derslere ait AKTS değerinin göz önünde bulundurulması gerekmektedir.
a) Web sitemizdeki " ÖĞRETİM PLANLARI/KATALOGLARI " menüsünden erişilebilen öğretim planında yer alan ve içerisinde bulunulan eğitim öğretim yarıyılına bağlı seçmeli ders havuzu grubu belirlenir ve kayıtlanma işlemi bu ders havuzu içerisinden yapılır.
b) Belirlenen seçmeli ders havuzunu tamamlamak için, kayıtlanılması gereken seçmeli ders sayısının ve bu seçmeli derslere ait AKTS değerinin tespit edilmesi gerekir.
c) Bulunulan sınıf öğrencilerine yönelik okutulacak dersler içerisinden ilk kez kayıtlanılacak seçmeli dersin adının sağında bulunan “Seçiniz” alanı “Yeni Ders” konumuna getirilir ve ders kodunun solundaki “+Seçiniz” kutucuğu işaretlenir.
Ders Tekrarı   : Daha önceki eğitim öğretim yarıyıllarında kayıtlanılarak başarısız/devamsız olunan veya notu yetersiz görülen derse yeniden kayıtlanma işlemidir. Bulunulan yarıyıl içerisinde aynı dersin açılması durumunda, seçmeli ders tekrar edilebilir. Not yükseltmek amacıyla dersin tekrar edilmesi öğrencinin isteğine ve danışmanının onayına bağlıdır.
a) Daha önceki yarıyıllarda kayıtlanılarak başarısız/devamsız olunan veya notu yetersiz görülen dersin yer aldığı seçmeli ders havuzu grubu belirlenir ve kayıtlanma işlemi bu ders havuzu içerisinden yapılır.
b) Yeniden kayıtlanılacak seçmeli dersin adının sağında bulunan “Seçiniz” alanı ( Tekrarlanacak Dersin Kodu - Dersin Adı - Dersin Notu ) konumuna getirilir ve ders kodunun solundaki “+Seçiniz” kutucuğu işaretlenir.
Örneğin; 2015-2016 güz yarıyılında Seçmeli III havuzundan kayıtlanılan ve “FF” notu ile başarısız olunan 210002472010 kodlu Türk Kültür Tarihi dersi, 2016-2017 güz yarıyılında açılmış olması kaydıyla tekrar edilebilir.
      Seçmeli III            +Seçiniz          210002472010 Türk Kültür Tarihi              “Seçiniz”         210002472010 Türk Kültür Tarihi (FF-Başarısız)  
Ders Saydırma: Daha önceki yarıyıllarda kayıtlanılarak başarısız/devamsız olunan veya notu yetersiz görülen dersin yerine sayılmak üzere, farklı bir seçmeli derse kayıtlanma işlemidir. Ders saydırma işlemi, daha önce kayıtlanılan “seçmeli” dersin yer aldığı seçmeli ders havuzundan ve eşit AKTS değerine sahip iki seçmeli ders arasında gerçekleştirilir. Ders saydırma işlemi sadece “seçmeli” dersler içerisinde ve “Ders Kayıtları” sürecinde öğrenciler, “Danışman Onayları”  sürecinde ise danışmanlar tarafından “Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi” portalından yapılabilmektedir.
a) Daha önceki yarıyıllarda kayıtlanılarak başarısız/devamsız olunan veya notu yetersiz görülen dersin yer aldığı seçmeli ders havuzu belirlenir ve kayıtlanma işlemi bu ders havuzu içerisinden yapılır.
b) Başarısız/devamsız olunan veya notu yetersiz görülen dersin yerine sayılmak üzere, daha önceki yıllarda kayıtlanılmamış seçmeli ders belirlenir, dersin adının sağında bulunan “Seçiniz” alanı ( Daha Önce Alınmış Olan Dersin Kodu - Dersin Adı - Dersin Notu ) konumuna getirilir ve ders kodunun solundaki “+Seçiniz” kutucuğu işaretlenir. 
Örneğin; 2014-2015 güz yarıyılında Seçmeli V havuzundan kayıtlanılan ve “NA” notu ile devamsız olunan 210003152003 kodlu Tarih Yazıcılığı dersinin yerine, 2016-2017 güz yarıyılında açılan 210003652010 kodlu Türk-İslam Sanatı Tarihi dersine kayıtlanılabilir.
      Seçmeli V            +Seçiniz          210003652010 Türk-İslam Sanatı Tarihi         “Seçiniz”       210003152003 Tarih Yazıcılığı (NA-Devamsız)
6) Ders Kayıt İşlemleri Sıralaması; 
Lisans programlarımızın 1. ve 2. yarıyıl öğrencileri ile ingilizce hazırlık sınıfı eğitimine devam edenler haricinde ki diğer öğrencilerin, ders kayıt işlemlerini aşağıdaki sıralama doğrultusunda gerçekleştirmeleri önerilir; 
1) Birinci aşamada, öğrencinin alt yarıyıllarının aynı döneminde başarısız/devamsız (FD/FF/NA) olduğu zorunlu statüsündeki dersleri bulunuyorsa, bu derslerin kayıtları “Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi” portalınca gerçekleştirilir. (İsteğe bağlı değildir.) Başarısız/devamsız olunan zorunlu ders bulunmuyorsa bir sonraki aşamaya geçilir.
a) Bu zorunlu derslere, ayrıca ders kaydı yapılmasına gerek yoktur.
b) Öğrenci başarısız/devamsız olduğu zorunlu dersinden başarılı oluncaya kadar, dersin açıldığı her dönemde “Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi” portalınca ders kaydı gerçekleştirilmektedir.
c) İlgili mevzuat hükümlerine göre “Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi” portalınca bu derslere yapılan ders kayıtları iptal edilemez.
d) “Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi” portalınca kayıt işlemi gerçekleştirilen bu zorunlu dersler “Seçili Dersler” alanında direkt olarak yansıtılır. 
2) İkinci aşamada, öğrenci bulunduğu yarıyılının zorunlu statüsündeki derslerinin tamamına kayıtlanmalıdır. (İsteğe bağlı değildir.)
a) “Zorunlu Dersler” alanına yansıtılan bu dersler, öğrencinin bulunduğu eğitim öğretim yarıyılının zorunlu dersleridir.
b) Dersin şubesi seçilir, ders kodunun solunda yer alan “+Seçiniz” kutucuğu işaretlenir.
c) Kayıt işlemi gerçekleştirilen zorunlu ders “Seçili Dersler” alanına portal tarafından aktarılacaktır. 
3) Üçüncü aşamada, öğrencinin alt yarıyıllarındaki seçmeli havuzlarında ders eksiği bulunuyorsa, “Yeni Ders” statüsünde seçmeli ders(ler)e kayıtlanması gerekmektedir. (İsteğe bağlı değildir.) Seçmeli havuzlarında ders eksiği bulunmuyorsa bir sonraki aşamaya geçilir.
a) Alt yarıyıllara bağlı ders eksiği bulunan seçmeli ders grubu havuzu belirlenir. (Örn. Seçmeli III / Elective V gibi)
b) Belirlenen seçmeli ders havuzunu tamamlamak için, kayıtlanılması gereken seçmeli ders sayısının ve bu seçmeli derslere ait AKTS değerinin belirlenmesi gerekir. (Web sitemizdeki " ÖĞRETİM PLANLARI/KATALOGLARI " menüsünden bakınız.)
c) Belirlenen seçmeli ders havuzu içerisinden bulunulan sınıf öğrencilerine yönelik okutulmak üzere açılan seçmeli dersler tespit edilir.
d) Seçmeli dersin adının sağında bulunan “Seçiniz” alanı “Yeni Ders” konumuna getirilir ve ders kodunun solundaki “+Seçiniz” kutucuğu işaretlenir.
e) Kayıt işlemi gerçekleştirilen seçmeli ders “Seçili Dersler” alanına portal tarafından aktarılacaktır.
4) Dördüncü aşamada, öğrenci alt yarıyıllarındaki seçmeli havuzlarında yer alan ve devamsız olduğu (NA) seçmeli ders(ler)ine “Tekrar veya Ders Saydırma” statüsünde kayıtlanmalıdır. (İsteğe bağlı değildir.) Devamsız olunan seçmeli ders bulunmuyorsa bir sonraki aşamaya geçilir.
a) Alt yarıyıllarda kayıtlanılarak devamsız olunan seçmeli dersin bulunduğu seçmeli ders grubu havuzu belirlenir. (Örn. Seçmeli IV / Elective VII gibi)
b) Bu havuzun bağlı olduğu sınıf öğrencilerine yönelik okutulmak üzere açılan seçmeli dersler tespit edilir.
c) Devamsız olunan ders açıldıysa ve bu derse tekraren kayıtlanılmak isteniyorsa; seçmeli dersin adının sağında bulunan “Seçiniz” alanı ( Tekrarlanacak Dersin Kodu - Dersin Adı - Dersin Notu ) konumuna getirilir ve ders kodunun solundaki “+Seçiniz” kutucuğu işaretlenir.
d) Devamsız olunan ders bulunulan yarıyılda açılmadıysa veya açılmış olsa bile bu dersin yerine sayılmak üzere farklı bir seçmeli derse kayıtlanılmak isteniyorsa; seçmeli dersin adının sağında bulunan “Seçiniz” alanı ( Devamsız Olunan Dersin Kodu - Dersin Adı - Dersin Notu ) konumuna getirilir ve ders kodunun solundaki “+Seçiniz” kutucuğu işaretlenir. Ders saydırma işlemi, daha önce kayıtlanılan “seçmeli” dersin yer aldığı seçmeli ders havuzu içerisinde, öğretim dili aynı olan ve eşit AKTS değerine sahip iki seçmeli ders arasında gerçekleştirilir.
5) Beşinci aşamada, öğrenci bulunduğu yarıyılının bağlı olduğu seçmeli ders havuzunu tamamlamak için, bulunduğu sınıfına yönelik açılan seçmeli dersler arasından belirleyeceği seçmeli ders(ler)ine “Yeni Ders” statüsünde kayıtlanmalıdır. (İsteğe bağlı değildir.) *Seçmeli ders havuzu grupları bölümlere göre değişiklik göstermektedir.
a)“Seçmeli Dersler” alanındaki seçmeli ders havuzları arasından (Seçmeli I – Seçmeli II – Seçmeli III – Seçmeli IV – Seçmeli V – Seçmeli VI – Seçmeli VII – Seçmeli VIII) bulunulan yarıyılın seçmeli havuzu belirlenir. (Mezuniyet transkriptinize bakınız.)
b) Belirlenen seçmeli ders havuzunu tamamlamak için, kayıtlanılması gereken asgari seçmeli ders sayısının ve bu seçmeli derslere ait AKTS değerinin tespit edilmesi gerekir.
c) Bu havuz içerisinden bulunulan sınıf öğrencilerine yönelik okutulmak üzere açılan seçmeli dersler tespit edilir.
d) Seçmeli dersin adının sağında bulunan “Seçiniz” alanı “Yeni Ders” konumuna getirilir ve ders kodunun solundaki “+Seçiniz” kutucuğu işaretlenir..
e) Kayıt işlemi gerçekleştirilen seçmeli dersler “Seçili Dersler” alanına portal tarafından aktarılacaktır. 
6) Altıncı aşamada, öğrenci alt yarıyıllarına bağlı seçmeli havuzlarından kayıtlanarak başarısız olduğu (FD/FF) seçmeli ders(ler)ine “Tekrar veya Ders Saydırma” statüsünde kayıtlanmalıdır. (İsteğe bağlı değildir.) Başarısız olunan seçmeli ders bulunmuyorsa bir sonraki aşamaya geçilebilir.
a) Alt yarıyıllarda kayıtlanılarak başarısız olunan seçmeli ders(ler)in bulunduğu seçmeli ders havuzu belirlenir. (Mezuniyet transkriptinize bakınız.)
b) Bu havuzun bağlı olduğu sınıf öğrencilerine yönelik okutulmak üzere açılan seçmeli dersler tespit edilir.
c) Başarısız olunan ders açıldıysa ve bu derse tekraren kayıtlanılmak isteniyorsa; seçmeli dersin adının sağında bulunan “Seçiniz” alanı ( Tekrarlanacak Dersin Kodu - Dersin Adı - Dersin Notu ) konumuna getirilir ve ders kodunun solundaki “+Seçiniz” kutucuğu işaretlenir.
d) Başarısız olunan aynı ders bulunulan yarıyılda açılmadıysa veya açılmış olsa bile bu dersin yerine sayılmak üzere farklı bir seçmeli derse kayıtlanılmak isteniyorsa; seçmeli dersin adının sağında bulunan “Seçiniz” alanı ( Başarısız Olunan Dersin Kodu - Dersin Adı - Dersin Notu ) konumuna getirilir ve ders kodunun solundaki “+Seçiniz” kutucuğu işaretlenir. dersin bulunduğu seçmeli ders havuzu açılır. Ders saydırma işlemi, daha önce kayıtlanılan “seçmeli” dersin yer aldığı seçmeli ders havuzu içerisinde, öğretim dili aynı olan ve eşit AKTS değerine sahip iki seçmeli ders arasında gerçekleştirilir.
7) Yedinci aşamada, öğrenci alt yarıyıllarında kayıtlanarak başarılı olduğu zorunlu/seçmeli ders(ler)in notunu yükseltmek istiyorsa, bu derslere “Tekrar” statüsünde kayıtlanabilir. (İsteğe bağlıdır.) Not yükseltmek istenmiyorsa bir sonraki aşamaya geçilebilir.
a) “Başarılı Olunan Dersler” alanına yansıtılan bu dersler; daha önceki yarıyıl eğitimlerinde alınmış, diğer başarılı derslere göre başarı puanı daha düşük olan ve not yükseltmeye aday derslerdir.
b) Dersin şubesi seçilir, ders kodunun solunda yer alan “+Seçiniz” kutucuğu işaretlenir.
c) Kayıt işlemi gerçekleştirilen zorunlu ders “Seçili Dersler” alanına portal tarafından aktarılacaktır. 
8) Sekizinci aşamada, alt yarıyıllarında eksik/başarısız/devamsız zorunlu/seçmeli ders(ler)i bulunmayan ve bulundukları yarıyılının zorunlu ve seçmeli derslerinin tamamına kayıtlanan öğrenciler, bir üst yarıyılının derslerine “Yeni Ders” kategorisinde ders kaydı yapabilir. (İsteğe bağlıdır.) 
a) “Üst Dönem Dersleri” alanına yansıtılan bu dersler, öğrencinin bir üst yarıyılının dersleridir.
b) Dersin şubesi seçilir, ders kodunun solunda yer alan “+Seçiniz” kutucuğu işaretlenir.
c) Kayıt işlemi gerçekleştirilen zorunlu ders “Seçili Dersler” alanına portal tarafından aktarılacaktır.
9) Dokuzuncu aşamada, alt yarıyıllarında eksik/başarısız/devamsız ders(ler)i bulunmayan, bulundukları eğitim öğretim yarıyılının zorunlu/seçmeli derslerinin tamamına kayıtlanan ve genel ağırlıklı not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenciler, asgari seçmeli ders sayısı ile tamamladıkları seçmeli ders havuzlarına “Yeni Ders” kategorisinde fazladan seçmeli ders alabilirler. (İsteğe bağlıdır.)
7) Ders Ekleme/Bırakma - Danışman Onayları Süreci;
  • Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İletişim Fakültesi Bölüm/Programlarına kayıt hakkı kazanan her bir öğrenciye kayıt tarihinden başlayarak mezun olana kadar ki eğitim öğretim süreci boyunca danışmanlık yapmak üzere bölüm kadrosunda görev yapan öğretim üyeleri arasından, Bölüm Başkanlığınca belirlenen bir öğretim üyesi/elemanı görevlendirilir. 
  • Ders Kayıtları” sürecinde öğrenciler tarafından kayıtlanılan dersler, bu aşamada danışmanlar tarafından incelenir ve onaylanır. 
  • Öğrenciler, "Ders Ekleme-Bırakma/Danışman Onayları" süreci içerisinde danışmanıyla yüzyüze görüşmelidir. 
  • Danışman, öğrencinin ders kayıt listesini bölümün öğretim planı ile karşılaştırır, ders kayıtlarının genel kontrolünü sağlar. 
  • Öğrencinin de hazır bulunduğu ortamda “Ders Kayıtları” sürecinde gerçekleştirilen olası hatalı kayıtlar düzeltilir ve varsa eksik kalan derslere ders kaydı yapılır. 
  • Öğrencinin alt yarıyıllarındaki zorunlu dersleri ve seçmeli ders havuzları ile bulunduğu eğitim öğretim yarıyılının zorunlu dersleri ve seçmeli havuzunu gerekli ders adetlerince tamamladıkları kontrol edilir. 
  • Bu süreç içerisinde yapılan ders değişiklikleri ve ders ekleme-silme işlemleri, ders kayıt listesi dökümünün altındaki boş alana öğrenci tarafından yazılır. 
  • Öğrencilerin “Ders Kayıtları” sürecinde Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi üzerinden kayıtlandığı derslerin listesini gösteren çıktı (öğrenci imzalı) danışmana teslim edilir. (Ders kayıt listeleri danışmanlarca arşivlenmektedir.) 
  • Kesin ders kaydı, mezuniyet transkripti verileri esas alınarak öğrenciyle birlikte yapılır. 
  • “Ders Kayıtları” sürecinde geçerli mazereti nedeniyle ders kaydı yapmayan öğrencilerin ders kayıtları bu süreçte yapılabilmektedir. 
  • “Ders Kayıtları” ile “Ders Ekleme-Bırakma/Danışman Onayları” süreci bitiminden sonra “Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi” üzerinden kayıtlanılan ders bırakılamaz. Yeni derse kayıtlanma, ders değişikliği, ders saydırma işlemi yapılamaz.
8) Yarıyıl İçi Ders Programlarının Belirlenmesi, İlan Edilmesi;
Ders programı çizelgesi, ilgili Bölüm Başkanlığınca görevlendirilen komisyon tarafından düzenlenir. Aktif eğitim-öğretim yarıyılındaki haftaların tamamını kapsayacak biçimde hazırlanan çizelgenin içeriğinde, okutulacak derslerin işleneceği gün-saat-salon verileri bulunur. Ders kayıtları sürecinden önce fakültemizin web sitesinden yayımlanmak suretiyle ilan edilir.
I. öğretim programı dersleri 08:30 ila 17:00, II. öğretim programı dersleri 17:00 ila 22:00 saatleri arasında, çizelgesinde belirtilen hafta içindeki gün ve saatlerde okutulmaktadır. Hafta sonları, dini, resmi, idari tatil edilen günlerde ders yapılmamaktadır.
Bir ders saatinin süresi 45 dakikadır. Peşi sıra devam eden dersler arasında 15 dakikalık molalar verilir.
Lisans programlarımızın öğretim planında yer alan dersler, haftalık asgari 2, azami 6 ders saati olarak okutulur. (Ders saatleri, ders bazında değişkenlik göstermektedir.)
9) Dersler;
  • Tarih / Türk Dili ve Edebiyatı / Sosyoloji bölümlerimizde dersler %100 Türkçe, Biyoloji / Fizik / Kimya bölümlerimizde %100 İngilizce, Psikoloji bölümümüzde ise %70 Türkçe & %30 İngilizce dilinde okutulmaktadır.
  • Lisans programlarımızın teorik dersleri, fakültemizin 4 katlık derslik binasında yer alan 60 ila 90 kişi kapasiteli derslikler ve 120 ila 160 kişi kapasiteli amfilerimizde işlenmektedir. İkili sabit sıra düzenine sahip olan derslik ve amfilerimizin tamamında doğalgazlı merkezi ısıtma sistemi, online bağlantılı sunum bilgisayarı, projeksiyon cihazı eğitim öğretim faaliyetlerinin ideal bir ortamda yapılmasına yönelik katkı sağlamaktadır. 
  • Biyoloji – Fizik – Kimya – Psikoloji bölümlerimizin uygulama ve laboratuvar dersleri, eğitim-öğretim ve ar-ge faaliyetlerinde kullanılmak üzere her türlü araç, gereç donanımına sahip olan 4 kattan müteşekkil laboratuvar binamızda yapılmaktadır.  
  • Fakültemizin dersliklerinde gerçekleştirilen derslerde ders sorumlusu öğretim üyesinin anlatımları, öğrencilerin sunumları, münazaralar, interaktif eğitim metotları ile birleştirilmek suretiyle eğitim öğretim faaliyetleri yürütülmektedir.
  • Eğitim öğretim yarıyılının başlangıcında derslerin sorumlu öğretim üyeleri tarafından öğrencilere ilan edilen kitap, makale vb. materyaller kullanılmak suretiyle dersler okutulmaktadır. 
  • İlgili kanun hükümleri gereğince yükseköğretim programlarında okutulması zorunlu olan dersler kategorisinde bulunan Türk Dili I , Türk Dili II, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I , Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II , İngilizce I, İngilizce II dersleri, uzaktan eğitim programı kapsamında online olarak okutulmaktadır. Bu derslere kayıtlanan öğrencilerin, UBYS!deki "Derslerim" menüsünde dersin kodunu işaretlemeleri, buraya bırakılan bağlantıdan Microsoft Teams üzerinden online olarak derslere katılım sağlaması gerekmektedir. Bu dersler online olarak okutulduğu için öğrencilerin fakültede bulunmalarına gerek yoktur. Bu derslerin sınavları fakültemizin dersliklerinde gerçekleştirilmektedir.  
  • Aşağıda verileri yazan uygulama dersleri dersliklerde okutulmaz. (Tarih Bölümü: Seminer I ve II), (Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü: Bitirme Çalışması I ve II), (Fizik Bölümü: Grudation Project I), (Kimya Bölümü: Research Project I ve II), (Matematik Bölümü: Grudation Project I ve II). Bu uygulama derslerinin konusu, eğitim öğretim yarıyılının başlangıcında öğrenci, danışman ve sorumlu öğretim üyesi tarafından belirlenir ve öğrenci tarafından yürütülen çalışma raporlaştırılarak yarıyılın ortasında ve sonunda dersin sorumlu öğretim üyesine sunulur. 
  • Yukarıda anılan uygulama dersleri ile uzaktan eğitim programı dersleri haricinde ki diğer teorik dersler yüz yüze eğitim metoduyla fakültemizin dersliklerinde okutulmaktadır. 
  • Uluslararası düzeyde üye olan üniversitelerde uygulanan “Eduroam” sistemi kapsamında fakültemizin ortak kullanım ve aktivite alanlarında kablosuz internet erişimi ücretsiz olarak öğrencilerimizin kullanımına sunulmaktadır. 
  • Eğitim öğretim faaliyetlerinin yürütüldüğü alanlar ve süreler içerisinde her türlü ayrımcılığı çağrıştıran söylem ve eylemlerde bulunanlar, ders düzenini bozanlar, ders sorumlusu öğretim üyesinin izni olmaksızın görsel ve işitsel cihazlar aracılığıyla kayıt-yayın yapanlar, yazılı - görsel basında veya sanal ortam araçlarında veya sosyal medya hesaplarında bu alanların paylaşımını yapanlar hakkında Öğrenci Disiplin Yönetmeliği’nin ilgili hükümleri uygulanır. 
  • Lisans programlarımızın öğretim planlarındaki derslerin ulusal kredi değeri, dersin okutulduğu ders saatine eşittir. Öğrenciler kayıtlandıkları derslere, uygulamalara, laboratuvar derslerine ders programı çizelgesinde belirtilen gün, saat ve salonda katılmakla yükümlüdür. 
  • Devamsızlık işlemi ders bazında uygulanır. Dersin okutulduğu haftalık ders saati, eğitim öğretim yarıyılındaki hafta sayısı ve azami devamsızlık yüzdesi esas alınmak suretiyle, azami devamsızlık saati her bir ders için ayrı ayrı hesaplanır.
  • Ders sorumlusu öğretim üyelerinin Üniversite Bilgi Yönetim Sisteminden dökümünü aldıkları ders öğrenci listelerine göre, derse kayıtlanan ve katılım sağlayan öğrencilere imzalattırılmak suretiyle oluşturulan yoklama tutanaklarında öğrencilerin derse devam durumları izlenmektedir. Kayıtlandığı derste azami devamsızlık oranını aştığı tespit edilen öğrencilere, dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından (DZ/NA) devamsızlık notu uygulanır. Öğrenciler, derse devam durumlarını Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi portalında yer alan “Öğrenci Devam Durumu” menüsünden takip edebilmektedir. 
  • Sağlık raporlu olan öğrenci, derslere devam edemediği süreler içerisinde devamsız olarak işlem görmektedir. 
  • Derste kaydı bulunmayan öğrenciler derse, uygulamalara ve sınavlarına alınmazlar. 
  • Daha önce devam zorunluluğunun yerine getirilmesi koşuluyla, tekrar edilen derse devam şartının aranıp aranmayacağına Fakülte Yönetim Kurulunda karar verilir. 
  • Bir eğitim öğretim yarıyılında, teorik derslere devam zorunluluğu oranı %70’ dir. İki kredilik derse 8.4 _ üç kredilik derse 12.6 _ dört kredilik derse 16.8 _ beş kredilik derse 21 _ altı kredilik derse 25.2 _ ders saati katılmayan öğrenciye devamsızlık notu (DZ/NA) uygulanır. Teorik dersler için azami ders devamsızlık saati aşağıdaki tabloda gösterilmiştir; 
Teorik Derslerde Azami Devamsızlık Oranları
Haftalık Ders Saati X Eğitim Öğretim Yarıyılındaki Hafta Sayısı = Dönemlik Ders Saati Toplamı  Azami Devamsızlık Yüzdesi Azami Ders Devamsızlık Saati
2 x 14 = 28 %30 8.4
3 x 14 = 42 %30 12.6
4 x 14 = 56 %30 16.8
5 x 14 = 70 %30 21
6 x 14 = 84 %30 25.2
Bu oranlar, aktif eğitim öğretim yarıyılındaki hafta sayısına göre değişkenlik gösterebilir. 
  • Aktif eğitim öğretim yarıyılında, uygulama ve laboratuvar derslerine devam zorunluluğu oranı %80’ dir. İki kredilik derse 5.6 _ üç kredilik derse 8.4 _ dört kredilik derse 11.2 _ beş kredilik derse 14 _ altı kredilik derse 16.8 _ ders saati katılmayan öğrenciye devamsızlık notu (DZ/NA) uygulanır. Uygulama ve laboratuvar dersleri için azami ders devamsızlık saati aşağıdaki tabloda gösterilmiştir; 
Uygulama ve Laboratuvar Derslerinde Azami Devamsızlık Oranları
Haftalık Ders Saati X Eğitim Öğretim Yarıyılındaki Hafta Sayısı = Dönemlik Ders Saati Toplamı  Azami Devamsızlık Yüzdesi Azami Ders Devamsızlık Saati
2 x 14 = 28 %20 5.6
3 x 14 = 42 %20 8.4
4 x 14 = 56 %20 11.2
5 x 14 = 70 %20 14
6 x 14 = 84 %20 16.8
Bu oranlar, aktif eğitim öğretim yarıyılındaki hafta sayısına göre değişkenlik gösterebilir.  
10) Yarıyıl İçi ve Sonu Sınav Programlarının Belirlenmesi, İlan Edilmesi;
Sınav programı çizelgesi, ilgili Bölüm Başkanlığınca görevlendirilen komisyon tarafından düzenlenir. Çizelgenin içeriğinde, sınavların yapılacağı gün-saat-salon verileri bulunur. Aşağıda belirtilen süreler içerisinde fakültemizin web sitesinden yayımlanmak suretiyle ilan edilir.
  • Yarıyıl içi (ara sınav) sınav programları, ders sorumlusu öğretim üyeleri tarafından önerilen ve Bölüm Başkanlığınca onaylanan gün-saatte yapılmak üzere program komisyonunca düzenlenmekte ve eğitim öğretim yarıyılının ilk ayı içerisinde ilan edilmektedir. Bu sınavlara, derste kayıtlı öğrenciler ve derse devam koşulunu yerine getiren öğrenciler katılır. Ara sınavlar genellikle dersin okutulduğu gün, saat ve salonda yapılır. 
  • Bir dersin ara sınavına mazereti veya sağlık raporlu olması nedeniyle giremeyen öğrenci, mazeretinin veya raporunun bitiminden itibaren 3 iş günü içerisinde başvurması ve ilgili bölüm başkanlığınca uygun görülmesi halinde mazeret sınavına alınır. Dönem sonu sınavı ve bütünleme sınavı için mazeret sınavı yapılmaz. Mazeret sınavının yer ve zaman planlaması ilgili ders sorumlusu tarafından yapılır ve öğrenci başvuru formunda belirtilir. Planlanan mazeret sınavına girmeyen öğrenci için ayrıca mazeret sınavı yapılmaz.
  • Öğrenci, sağlık raporunu aldığı gün ve saatten başlayarak raporunun bitimine kadar olan süreler içerisinde yarıyıl içi değerlendirmesine esas teşkil eden hiçbir sınava katılamaz. Raporlu olunan süreler içerisinde katıldığı yarıyıl içi sınav/sınavları) var ise iptal edilir. Rapor alınan saatten önceki ara sınavlar geçerli sayılır. 
  • Dönem sonu (final) sınav programları, akademik takvimde ilan edilen ders sürecinin bitiminden sonraki iki hafta içerisinde olması kaydıyla, Bölüm Başkanlığınca belirlenen gün-saatte yapılmak üzere program komisyonunca düzenlenmekte ve ders süreci sona ermeden bir ay öncesinde ilan edilmektedir. Bu sınavlara, derste kayıtlı öğrenciler ve derse devam koşulunu yerine getiren öğrenciler katılır. Dönem sonu (final) sınavına katıl(a)mayanlar için mazeret sınavı yapılmaz.
  • Bütünleme sınavı programları, akademik takvimde ilan edilen dönem sonu sınavlarının bitiminden sonraki bir hafta içerisinde olması kaydıyla, Bölüm Başkanlığınca belirlenen gün-saatte yapılmak üzere program komisyonunca düzenlenmekte ve ders süreci sona ermeden bir ay öncesinde ilan edilmektedir. Bu sınavlara, ders notu FD veya FF olan öğrenciler katılır. Bütünleme sınavına katıl(a)mayanlar için mazeret sınavı yapılmaz. Kayıtlı dersinde azami devamsızlık (DZ/NA) süresini aşan öğrenci, dersin bütünleme sınavına giremez. Bütünleme sınavının notu, dönem sonu sınav notunun yerine sayılır. 
  • Tek-çift sınavları, akademik takvimde belirtilen iki günlük süre içerisinde gerçekleştirilmesi kaydıyla, ders sorumlusu öğretim üyeleri tarafından öğrenci başvuru formuna yazılan ve Bölüm Başkanlığınca onaylanan gün-saat-salonda yapılmaktadır. Bu sınavlara, bir veya iki adet başarısız dersinin bulunması veya genel ağırlıklı not ortalaması 2.00'nin altında kalması nedeniyle programdan mezun olamayan son yarıyıl öğrencileri katılabilir.
  • Azami öğrenim sonu sınavları, akademik takvimde belirtilen iki haftanın üç günü içerisinde gerçekleştirilmesi kaydıyla, ders sorumlusu öğretim üyeleri tarafından öğrenci başvuru formuna yazılan ve Bölüm Başkanlığınca onaylanan gün-saat-salonda yapılmaktadır. Bu sınavlara, azami öğrenim süresini (14 yarıyıl) tamamlayan öğrenciler katılabilir. 
11) Sınavlar;
  • Kayıtlanılan her bir dersin değerlendirilmesine esas teşkil etmek üzere en az 1 arasınav (vize), 1 dönem sonu (final), 1 bütünleme sınavı yapılır. Ders sorumlusu öğretim üyesi birden fazla ara sınavda yapabilir. Proje, bitirme ödevi, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmaların yarıyıl içi değerlendirmeleri ara sınav yerine geçebilir.  
  • İlan edilen sınav programında yazılı gün-saat-salonda gerçekleştirilmesi planlanan sınavlara, derste kayıtlı olan öğrenciler içerisinden dersin devam koşulunu yerine getiren öğrenciler katılır. Yarıyıl içi, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavına katılmak için başvuru yapılmaz. 
  • Sınavlar, ders sorumlusu öğretim üyesinin ve bölümdeki araştırma görevlilerinin gözetimi ve denetiminde, fakültemizin dersliklerinde gerçekleştirilir. 
  • Sınavların gerçekleştirileceği salonlara ders materyalleri (ders kitapları, notları vd.) ve elektronik aygıtlar (cep telefonu, dizüstü bilgisayar, tablet, hesap makinesi vd.) ile girilemez. 
  • Öğrencilerin sınav programında ilan edilen günde ve sınav başlamadan 10 dakika önce sınav salonunda bulunmaları gerekir. 
  • Sınav programında ilan edilen gün ve saatte sınav başlatılır. 
  • Sınavın başlamasından itibaren sınav salonu giriş ve çıkışlara kapatılır. 
  • Sınav süresi boyunca öğrenci kimlik kartları masaların üzerinde bulundurulur. 
  • Sınav salonlarındaki oturum düzeni sınav sorumlusu öğretim üyesi tarafından belirlenir, gerekli görüldüğü durumlarda öğrencilerin oturum sıraları değiştirilir. 
  • Ders sorumlusu öğretim üyelerinin Üniversite Bilgi Yönetim Sisteminden dökümlerini aldığı sınav listeleri öğrencilerin imzasına sunularak, sınav yoklama tutanakları düzenlenir. 
  • Eğitim öğretim yarıyılının başlangıcından itibaren derste azami devamsızlık oranını aşmamış olan ve sınava katıl(a)madıkları tespit edilen öğrencilere devamsızlık notu (DZ/NA) uygulanmaz. 
  • Sınav faaliyetlerinin yürütüldüğü süreler içerisinde, sınav düzenini bozanlar ile kopya girişiminde bulunanlar veya teşebbüs edenler hakkında sınav sorumlusu öğretim üyesi ve gözetmen tarafından tutanak hazırlanır ve Öğrenci Disiplin Yönetmeliği’nin ilgili hükümleri uygulanır. 
  • Dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından hazırlanan sınav soruları çoktan seçmeli (test) veya klasik (yazılı) olarak öğrencilere yöneltilir. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. 
  • Basılı evrak üzerindeki yöneltilen sorulara öğrenciler tarafından verilen cevapların yer aldığı sınav evrakı, sınavın bitiminde sınav sorumlusu öğretim üyesine teslim edilir. 
Ölçme ve Değerlendirme;
  • Eğitim öğretim yarıyılının ilk bir ayı içerisinde dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından değiştirilmediği takdirde, arasınavdan alınan rakamsal puanın not ortalamasına katkısı %30, final/bütünleme sınavının ise %70 olarak belirlenecektir. 
  • Öğrencinin lisans programından mezun olabilmesi için kayıtlandığı tüm derslerinden başarılı olması ve genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 2.00 olması esastır. Kayıtlanılan her bir dersten başarılı olmak için ise; yarıyıl içi, yarıyıl sonu/bütünleme sınavı ortalamasının asgari 55 puan (DD) olması gerekmektedir. 
  • Üniversitemizin not değerlendirme sisteminde çan eğrisi uygulaması bulunmamaktadır. 
  • Öğrenci sınav evrakları dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından rakamsal puanlama usulüne göre değerlendirilmektedir. 
  • Sınav sonucu olarak öğrenciye takdir olunan rakamsal not akademik takvimde belirtilen not girişlerinin son gününe kadar ders sorumlusu öğretim üyesi tarafından Üniversite Bilgi Yönetim Sistemine (UBYS) tanımlanır. 
  • UBYS'ye rakamsal olarak tanımlanan yarıyıl içi, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavı notları, eğitim öğretim yarıyılının sonunda Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi veri tabanında ortalaması alınır, harfsel nota dönüştürülür ve transkriptlere yansıtılır. 
  • Sınav notlarına, UBYS'de yer alan “Not Görüntüleme” menüsünden erişilebilmektedir. 
Notlarda Maddi Hata;
  • Fakültemizin bölümlerinde gerçekleştirilen sınavlar neticesinde; ilan edilen yüzdelik dağılım ağırlığına uyumlu olmayan sınav değerlendirmesinin, sınav evrakında ki hatalı not yazımının, hatalı soru ve(ya) cevap seçeneğinin, değerlendirmeye alınmayan sınav evrakının yeniden incelenmesini isteyen öğrencilerin maddi hata itirazı istemine ilişkin birinci kademe itirazı sınav notlarının ilan edilmesinden itibaren üç iş günü, ikinci kademe itirazı için ise karar tarihinden itibaren bir iş günü ile sınırlıdır. Süresinden önce veya sonra yapılan başvurular değerlendirmeye alınmaz.
  • Dekanlığa yapılacak maddi hata itirazı ilk kademe başvurusunun evrakı, üç iş günü içerisinde dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından değerlendirilmek üzere dersin okutulduğu Bölüm Başkanlığı’na sevk edilir. İlgili öğretim üyesince değerlendirilen ilk kademe itirazının sonucuna yeniden itiraz edilebilir. Bu durumda yapılabilecek ikinci kademe maddi hata itirazı başvurusunun uygun bulunması durumunda, Dekan tarafından ilgili dersin uzmanlık ve yeterliliğine sahip öğretim üyeleri arasından üç kişilik değerlendirme komisyonu kurulur.
  • İlan edilen dersin notuna ilişkin herhangi bir maddi hatanın saptanması durumunda, düzeltme istemi, not girişlerinin bitiş tarihinden itibaren 10 gün içerisinde olduğunda ilgili öğretim üyesinin başvurusu üzerine Bölüm Başkanlığınca, 10 günden fazla olması halinde ise ilgili öğretim üyesinin başvurusu ve Bölüm Başkanlığı’nın teklifi üzerine Fakülte Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Eksik veya hatalı not tespit edilirse not düzeltme işlemi uygulanır.
  • Sınavlarla ilgili yapılan itirazlar, en geç ilgili dersin bütünleme sınavı tarihine veya bir sonraki eğitim-öğretim yarıyılının ders kayıtları sürecine kadar sonuçlandırılır.  
Not Ortalaması Hesaplamaları;
  • Öğrencilerin eğitim öğretim yarıyılının sonunda ki başarı durumu UBYS veri tabanında hesaplanır, yarıyıl ağırlıklı not ortalaması (YANO) ve genel ağırlıklı not ortalaması (GANO) olarak transkriptlere yansıtılır. 
  • Herhangi bir yarıyılın not ortalaması (YANO), öğrencinin ilgili dönemde kayıtlandığı her bir dersin AKTS’ si ile dönem sonundaki başarı notu katsayısının çarpımı sonucu elde edilen değerin toplamının AKTS toplamına bölünmesiyle bulunur. Elde edilen ortalamanın, virgülden sonrası iki hane olarak gösterilir. Virgülden sonraki üçüncü hane değerine göre yuvarlama yapılmaz. 
  • Genel ağırlıklı not ortalaması (GANO), öğrencinin almış olduğu tüm olan derslerinin notu dikkate alınarak hesaplanır. Genel ağırlıklı not ortalamasına, tekrar edilen derslerden alınan son not katılır. Bütün notlar öğrencinin not belgesine (transkript) geçirilir. 
Derslerden alınan notların yarıyıl ağırlıklı not ortalamasına (YANO) etkisini gösteren hesaplama formülü aşağıdaki tabloda örnek olarak gösterilmiştir;
Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) Hesaplama Örneği
Ders Kodu Ders Adı Harfsel
Başarı
Notu
Notun
Katsayı
Değeri
  AKTS   Elde
Edilen
Puan
AKTS
210001012004 Osmanlı Paleografyası I CC 3.0 X 4 = 12 4
210001092004 Orta Asya Türk Tarihi I DC 2.5 X 3 = 7,5 3
210001152010 Türk Dili I DD 2.0 X 2 = 4 2
 
Elde Edilen Puanların Toplamı:     12 + 7,5 + 4 = 23,5
AKTS Toplamı:     4 + 3 + 2 = 9
Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması:    23,5 / 9 = 2,61
 
 
 
Rakamsal Puan Aralıkları, Harfsel Not Aralıkları, Harf Notu Katsayı Değerleri Tablosu
Puan 100-90 89-85 84-80 79-75 74-65 64-60 59-55 54-50 49-00
Harf Notu AA BA BB CB CC DC DD FD FF
Katsayı 4,00 3,75 3,50 3,25 3,00 2,50 2,00 1,00 0,00
Açıklama Başarılı Başarılı Başarılı Başarılı Başarılı Başarılı Başarılı Başarısız Başarısız