Kurumiçi Yurtdışı Yurtiçi Kurumlararası Yatay Geçiş İşlemleri

KURUM İÇİ - YURTDIŞI KURUMLARARASI - YURTİÇİ KURUMLARARASI YATAY GEÇİŞ İŞLEMLERİ
Sevgili Öğrenci Adayları;
Kurumiçi - Yurtdışı Kurumlararası - Yurtiçi Kurumlararası Yatay Geçiş kapsamında fakültemizi tercih ettiğinizden dolayı sizleri kutlar, eğitim-öğretim sürecinizde başarılar dileriz. Başvuru ve öğrenci kayıt kabul sürecinin öncesinde, sonrasında gerçekleştirilecek işlemlerin detaylarıyla ortaya konulduğu bu makale, aday öğrencileri bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır;
Yatay Geçiş: Yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan bir öğrencinin, aynı düzeydeki (lisanstan lisansa) diploma programlarında öğrenimine devam etme imkanı veren uygulamadır.
Eşdeğer Diploma Programı: Bölüm isimleri aynı olan veya ilgili yönetim kurulları tarafından içeriklerinin en az yüzde sekseni aynı olduğu tespit edilen diploma programlarını tanımlar.
Kurum İçi Yatay Geçiş: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi bünyesindeki lisans programlarından, fakültemizin herhangi bir lisans programına yapılan yatay geçiş uygulamasıdır. Bu kategoride yapılacak başvurunun değerlendirmeye alınabilmesi için; ilgili lisans programımızın kontenjanının bulunması, adayın BAİBÜ lisans programında kayıtlı öğrenci olması, disiplin cezasının bulunmaması, yüzlük sistemdeki genel not ortalamasının en az 60 puan olması ve mevzuatlarında yer alan diğer koşulları sağlamış olması gerekmektedir.
Yurtiçi Kurumlar Arası Yatay Geçiş: Yurt içindeki diğer üniversitelerin lisans programlarından, fakültemizin eşdeğer diploma programlarına yapılan yatay geçiş uygulamasıdır. Bu kategoride yapılacak başvurunun değerlendirmeye alınabilmesi için; ilgili lisans programımızın kontenjanının bulunması, adayın BAİBÜ öğrencisi olmaması, yurt içindeki diğer üniversitelerin lisans programında kayıtlı öğrenci olması, disiplin cezasının bulunmaması, yüzlük sistemdeki genel not ortalamasının en az 60 puan olması ve mevzuatlarında yer alan diğer koşulları sağlamış olması gerekmektedir.
Yurtdışı Kurumlar Arası Yatay Geçiş: Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) tanınan yurt dışındaki diğer üniversitelerin lisans programlarından, fakültemizin eşdeğer diploma programlarına yapılan yatay geçiş uygulamasıdır. Bu kategoride yapılacak başvurunun değerlendirmeye alınabilmesi için; ilgili lisans programımızın kontenjanının bulunması, adayın BAİBÜ öğrencisi olmaması, (YÖK) tarafından tanınan yurt dışındaki diğer üniversitelerin lisans programında kayıtlı öğrenci olması, disiplin cezasının bulunmaması, yüzlük sistemdeki genel not ortalamasının en az 60 puan olması ve mevzuatlarında yer alan diğer koşulları sağlamış olması gerekmektedir. 
      YATAY GEÇİŞ MEVZUATLARI

1) Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2) Yurtdışı Kurumlararası Yatay Geçiş YÖK İlkeleri
3) Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi

     a) LİSANS PROGRAMLARIMIZ
Fakültemizin Gazetecilik, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Radyo Televizyon ve Sinema ve Görsel İletişim Tasarımı Bölümleri eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmektedir.     
    b) KONTENJANLARIN BELİRLENMESİ
Kurum içi ve Yurtdışı Kurumlararası yatay geçiş kontenjanları; Bölüm Başkanlığının önerisi ve Fakülte Kurulunun teklifi doğrultusunda Üniversite Senatosu kararı ile tespit edilmekte, Yurtiçi Kurumlararası yatay geçiş kontenjanı ise; Bölüm Başkanlığının, Fakülte Kurulunun önerisi, Üniversite Senatosunun teklifi üzerine Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca belirlenmektedir. Yeterli şartları taşıyan aday olması durumunda aynı sayıda asıl ve yedek aday belirlenir. YÖKSİS veri tabanından ilan edilen kontenjanlara erişim için bağlantıyı İŞARETLEYİNİZ.
* Yükseköğretim Yürütme Kurulu' nun 25/08/2023 tarihli kararı uyarınca; Ortadoğu Teknik Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi ve Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi' nin KKTC' deki yerleşkelerindeki programlarına kayıtlı olan T.C. uyruklu öğrencilerin, yurt içindeki yükseköğretim kurumlarına yatay geçiş işlemlerinde yurt içi kurumlararası yatay geçiş kontenjanlarına başvurmaları gerekmektedir.
* Yükseköğretim Yürütme Kurulu' nun 05/06/2024 tarihli kararı uyarınca; YÖK tarafından tanınan  ancak  YKS kılavuzlarında uluslararası  sıralama  şartını  sağlamayan yurt dışındaki bir yükseköğretim kurumundan, ülkemizdeki başarı sıralaması şartı aranan bir programa yurt  dışından  öğrenci  kabul  kontenjanları  kapsamında  kayıt  olan  öğrencilerin  ders eşdeğerliği ve not transferi  yapılmayacaktır. 
    c) ÇEVRİMİÇİ BAŞVURU İŞLEMLERİ
2024 Yılı Kurumiçi - Yurtdışı Kurumlararası - Yurtiçi Kurumlararası Yatay Geçiş başvuruları, akademik takvimde ilan edilen tarihler aralığında üniversite bilgi yönetim sistemi platformundan çevrimiçi olarak yapılacaktır. E-başvuru sistemine erişim için bağlantıyı İŞARETLEYİNİZ. Posta, e-posta, kargo, faks aracılığıyla gönderilen başvurular işleme alınmayacaktır. İlan edilen süreleri içerisinde çevrimiçi başvuruda bulunacak öğrenci adayları; kimlik, iletişim, öğrenim verilerini ve aşağıda yazılı belgeleri eksiksiz, onaylı ve gerçeğine uygun biçimde bilişim sistemimize tanımlamakla yükümlüdür. Başvuru süresi tamamlandıktan sonra başvuru yapılamaz ve başvuru dosyasına belge eklenemez.
        Üniversite Bilgi Yönetim Sistemine Tanımlanması Gereken Belgeler:
1-   Fotoğraf    (Son altı ay içerisinde çekilen)
2-   ÖSYS Sınav Sonuç Belgesi   (ÖSYM aday işlemleri sistemi veri tabanı)
3-   ÖSYM Yerleştirme Sonuç Belgesi   (ÖSYM aday işlemleri sistemi veri tabanı)
4-   Öğrenci Belgesi   (Islak imzalı veya e-onaylı veya e-devlet barkotlu)
5-   Transkript Belgesi   (Islak imzalı veya e-onaylı veya e-devlet barkotlu)
6-   Disiplin Durumu Belgesi   (Diğer belgelerinde belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı)
7-   Ders İçerikleri   (Üniversitesinin web sitesinden alınan)
8-   %10 Başarı Dilimi Belgesi   [II. öğretimden I. öğretime başvuru yapanlar için] (Diğer belgelerinde belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı)
9-   Hazırlık Sınıfı Durum Belgesi   Yurtdışı ve yurtiçi kurumlararası yatay geçiş kapsamında yapılacak başvurularda zorunludur. [İngilizce hazırlık sınıfı olan bölümlerimize başvuru yapanlar için] (Diğer belgelerinde belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı)
10-   Dil Yeterlik Belgesi   Kurumiçi, yurt içi veya yurt dışı kurumlararası yatay geçiş kapsamında yabancı dil hazırlık sınıfının zorunlu olduğu programlara yapılacak başvurularda zorunludur. (Diğer belgelerinde belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı)  *Dil yeterlik belgesi olmayan adayların başvurusu kabul edilmez.
       
    ç) BAŞVURU İNCELEME ve DEĞERLENDİRME İŞLEMLERİ
Adayların çevrimiçi sistemden ilettiği başvuruları, “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” ve "Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi" ile "Yurtdışı Kurumlararası Yatay Geçiş YÖK İlkeleri" nde belirtilen hükümler çerçevesinde incelenmekte ve değerlendirilmektedir.
Belge-Veri İnceleme ve Ön Değerlendirme Süreci:
Bölüm komisyonlarımızca yapılan belge-veri incelemesi ve ön değerlendirme aşamasında sırasıyla aşağıdaki işlemler yürütülür; 
a) Sisteme tanımladığı verilerinde ve belgelerinde eksiği, doğrulanamayan e-belgesi, onaysız belgesi, veri ile belgesi arasında uyumsuzluk bulunan, ilgili mevzuatlarında anılan asgari GANO ve merkezi yerleştirme puanını sağlayamayan adayların başvuruları reddedilir, mevzuatın ilgili maddesine atıfta bulunularak oluşturulan ret gerekçesi UBYS Başvuru Yönetimi modülüne kaydedilir,
b) Başvurusu onaylanan adaylar, 100’lük genel not ortalaması ile kayıtlı olduğu diploma programına kaydolduğu yılda, başvuru yaptığı diploma programının yerleştirme puan türünde ÖSYS/YKS’den aldığı yerleştirme puanının yüzde sekseni (%80) toplanması sonucu elde edilen değerlendirme puanına yatay geçiş sıralaması belirlenir, (Değerlendirme Puanı = 100’lük not ortalaması + ÖSYS/YKS Puanı x 0,8). Değerlendirme puanının eşitliği halinde ÖSYS/YKS puanı yüksek olana öncelik verilir, veriler UBYS Başvuru Yönetimi modülüne tanımlanır, kaydedilir,
c) Asıl ve yedek kontenjana yerleşmeye hak kazanan, kazanamayan ve başvurusu geçersiz sayılan adayların bilgileri başvuru türüne-bölümüne-programına-yarıyılına göre kategorize edilerek MS Excel dosyasına işlenir, komisyon tutanağına bağlanır, dökümü alınır, ıslak imzaları tamamlanır, fakülte evrak kayıt birimine elden teslim edilir,
Nihai Değerlendirme Sonuçlarının Belirlenmesi ve İlanı:
Fakülte Yönetim Kurulumuzca gerçekleştirilen nihai değerlendirme ve sonuçlarının ilanı aşamasında sırasıyla aşağıdaki işlemler yürütülür; 
a) Ön inceleme-değerlendirme sonuçlarında eksik veya hatalı işlem tespit edilmesi durumunda gerekli düzeltme-düzenleme yapılır,
b) Yatay geçiş değerlendirme sonuçları kesinleştirilir, kurul kararına bağlanır,
c) UBYS başvuru yönetimi modülünden ve fakülte web sitesinden ilan edilir.  
d) ÖĞRENCİ KAYITLARI
Kurumiçi - Yurtdışı Kurumlararası - Yurtiçi Kurumlararası Yatay Geçiş kapsamında lisans programlarımıza yerleşmeye hak kazanan öğrenci adaylarının kayıt-kabul işlemleri fakültemizde yapılacaktır. 
  • Kayıt başvurusuna gelmeden önce, başvuru dilekçesi bilgisayar ortamında doldurulmalı ve gerekli belgelerin dökümü alınmalıdır.
  • Başvuru sırasında hazır bulunacak öğrenci, istenen belgeleri kontrol edilmek üzere kayıt yetkilisine ibraz etmelidir. Öğrencinin hazır bulunamadığı durumlarda ise noter onaylı vekâletnameye sahip vekili tarafından yapılan kayıt başvurusu işleme alınır.
  • Başvuru dilekçesi dışındaki diğer belgelerin asıl sureti veya fotokopisi teslim edilmeyecektir.
  • Posta, kargo, faks ve diğer iletişim araçları üzerinden yapılacak kayıt başvuruları işleme alınmaz.
  • Aşağıda ilan edilen tarihlerde kayıt yaptırmayan adaylar herhangi bir hak iddia edemezler.
  • Takvimde belirlenen süreler içinde kaydını yaptırmayan asıl adayın yerine yedek adayın kaydı alınır.
  • Aşağıda yazılı belgelerden herhangi birisi ibraz edilemez ise kayıt yapılmaz.
        Yatay Geçiş Takvimi
  Online Başvuru Tarihleri   15-21 Temmuz 2024 saat: 23.59'a kadar (Beş gün içerisinde)
  Sonuçların İlan Tarihi   02 Ağustos 2024
  Asıl Öğrenci Kayıt Tarihleri   12-16 Ağustos 2024 (Beş gün içerisinde)
  Yedek Öğrenci Kayıt Tarihleri   19-23 Ağustos 2024 (Beş gün içerisinde)
  Kayıt Yeri   BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, İletişim Fakültesi Binası Giriş Katı
 
        Öğrenci Kayıt Kabul İşlemi İçin Gerekli Belgeler:
1-   Başvuru Dilekçesi   Dilekçeyi bilgisayar ortamında doldurabilirsiniz.
2-   T.C. Kimlik Kartı veya Nüfus Cüzdanı   (Aslı)
3-   Öğrenci Belgesi   (Islak imzalı veya e-onaylı veya e-devlet barkotlu)
4-   Transkript Belgesi   (Islak imzalı veya e-onaylı veya e-devlet barkotlu)
5-   Disiplin Durumu Belgesi   (Diğer belgelerinde belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı)
6-   Yatay Geçişte Sakınca Yoktur Belgesi   (Diğer belgelerinde belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı)
7-   %10 Başarı Dilimi Belgesi   [II. öğretimden I. öğretime başvuranlar] (Diğer belgelerinde belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı)
8-   Hazırlık Sınıfı Durum Belgesi   [Öğretim dili kısmen veya tamamen İngilizce olan bölümlere başvuranlar] (Yabancı dil hazırlık sınıfı okuduğunu ve başarılı olduğunu gösterir belge veya YÖK tarafından tanınan ulusal ve uluslararası geçerliliği olan yabancı dil belgesi)
       
    
    e) PROGRAMLARIMIZA KAYITLANAN ÖĞRENCİNİN DİĞER ÜNİVERSİTESİNDEN KAYDININ SİLİNMESİ
Lisans programlarımıza kayıtlanan öğrencilerin daha önceki yükseköğretim kurumundan kaydının silinmesine ilişkin işlem süreci, öğrenci kayıt-kabul tarihleri bitiminden sonra başlatılacaktır. Öğrenci, bu işlem için üniversitemize ve diğer üniversiteye ayrıca başvuruda bulunmayacaktır.
Kaydı kabul edilen öğrencilere ait bilgilerin yer aldığı liste fakültemizin resmi yazısının ekine iliştirilir, ilgili üniversitelere elektronik yazışma aracılığıyla iletilir. İlgili üniversite öğrencinin kayıt silme işlemini gerçekleştirir, verileri YÖKSİS veri tabanına aktarır, öğrenciye ait herhangi bir dosyayı ya da belgeyi göndermez.                                                                                                                                                                       
    f) KREDİ VE NOT TRANSFERİ (Ders Eşdeğerliği ve Not İntibakı)
Kurumiçi - Yurtdışı Kurumlararası - Yurtiçi Kurumlararası Yatay Geçiş kapsamındaki ders eşdeğerlikleri ile not intibaklarına ilişkin çalışma süreci, öğrencinin kayıt-kabul işleminden sonra başlatılacaktır. Bu işlemler için öğrenciler ayrıca başvuruda bulunmayacaktır.
Değerlendirmeler, “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” ve "Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” ve "Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi" nde belirtilen hükümler çerçevesinde, ilgili bölüm komisyonlarımızca yapılmaktadır.
Öğrencinin daha önceki yükseköğretim kurumunda başarılı olduğu dersi ile müfredatımızdaki eşdeğer dersin öğretim dili, içeriği, ulusal ve uluslararası kredi değeri esas alınarak ders eşdeğerliği ve bu derslerine ait başarı puanları BAİBÜ puantaj sistemine dönüştürülerek not intibakı gerçekleştirilir. Ön değerlendirmeler ilgili bölüm komisyonu tutanağı ile Dekanlığa teklif edilir, nihai sonuçları ise Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile kesinleştirilir. Kredi ve not transferine alınan ders ve notu öğrencinin transkriptine yansıtılmak üzere, ders kayıtları süreci başlamadan önce fakülte öğrenci işleri koordinatörlüğünce otomasyon sistemine tanımlanır.
    g) BELGE TALEPLERİ ve BİLGİ EDİNME
  • Belge taleplerine ilişkin bilgiye erişim için tıklayınız.
  • Öğrenci başvuru formlarına erişim için tıklayınız.
  • Bölümlerimizin öğretim planına (müfredat) erişim için tıklayınız.
  • Bölümlerimizin ders içeriklerine erişim için tıklayınız.
  • Eğitim-öğretim etkinliklerine ilişkin bilgiye erişim için tıklayınız.
  • Danışmanlık takvimine erişim için tıklayınız.
  • Ders programı çizelgelerine erişim için tıklayınız.
  • Sınav programı çizelgelerine erişim için tıklayınız.
    ğ) ÖĞRENİM ÜCRETİ
Birinci (gündüz) öğretim programına kayıtlanan öğrenciler öğrenim ücreti veya katkı payı ödemesi yapmazlar. İkinci (gece) öğretim programına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumlarının örgün veya açık öğretim programlarında öğrenci kaydı olupta ikinci üniversite kapsamında bölümlerimizin I. öğretim programına kayıt yaptıran öğrenciler, lisans eğitim öğretim süresini sekiz yarıyılda tamamlayamayan birinci öğretim programı öğrenciler ders kayıtlarını yapmadan önce İş Bankasının yurt içindeki herhangi bir şubesine dokuz haneden oluşan öğrenci numarasını beyan ederek öğrenim ücretlerini yatırdıktan sonra ders kayıtlarını yapabileceklerdir. Öğrencilerin yatırması gereken öğrenim ücreti ders kayıtlanma ekranında görülebileceği gibi banka veri tabanında öğrenci numaralarının üzerine borç olarak tanımlanmaktadır.
    h) DERS KAYITLARI
Üniversiteye kayıtlanan öğrenci, kayıtlandığı yarıyıldan başlamak üzere mezun oluncaya kadar her yarıyıl başlangıcında katkı payını/öğrenim ücretini yatırdıktan sonra, akademik takvimde ilan edilen ders kayıtları süresi içerisinde üniversite bilgi yönetim sistemi üzerinden derslerine ön kayıtlarını yapmak ve danışman onayına göndermekle yükümlüdür. Kredi ve not transferinde yer almayan alt yarıyıl derslerine kayıt önceliği verilmelidir.
    ı) YURT İŞLEMLERİ VE BARINMA
  * Gençlik ve Spor Bakanlığı Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü’ne bağlı yurtlar, başvuru ve başvuru koşulları hakkında bilgi almak için https://kygm.gsb.gov.tr adresini ziyaret ediniz.