​KYS İŞ AKIŞ 2024 İdari personel memnuniyet anketlerinden çıkan eylemler ile ilgili olağan 2. toplantı yüz yüze gerçekleştirildi.

30 Temmuz 2024 Salı

​KYS İŞ AKIŞ 2024 İdari personel memnuniyet anketlerinden çıkan eylemler ile ilgili olağan 2. toplantı yüz yüze gerçekleştirildi. 2024 yeni memnuniyet anketlerinden çıkan eylem planlarına ilişkin icraatlar sunuldu.
MEVCUT İYİŞEŞTİRME EYLEM PLANINA YENİ MADDELER EKLENDİ; 

1.Servis güzergahı konusunda teklif,
2.Otopark konusunda teklif sunulması,
3.Avluya çardak konulması teklifi,
4.Yeni akademik yıla merhaba yemeği,
5.Baz istasyonu kurulumu teklifi,
6.Eudromun güçlendirilmesi,
7.Kantin hizmetinde iyileştirmeler...
Toplantı tutanağı için burayı tıklayınız.
Yeni Eylem Planı için burayı tıklayınız.

KYS İŞ AKIŞ 2024 İdari Personel Memnuniyet Anketlerinin Değerlendirilmesi Ve İyileştirme Çalışmaları Kapsamında En Güncel Personel Memnuniyet Anketinden Çıkan Geliştirmeye Açık Yanlara İlişkin İyileştirme Eylem Planları Kapsamında Gerçekleştirilen İcraat Sunumu Toplantısı Gerçekleştirildi. Bu toplantı 30 Temmuz 2024 saat 14:00 de YÜZ YÜZE olarak İletişim Fakültesi Toplantı Odası gerçekleştirildi. Kayıt Linki: Kanıt olarak fotoğraflar çekildi. Gündem yine 3. kez 2024 yılı yeni memnuniyet anketleri çerçevesinde ele alınmıştır. Aşağıda yer alan tablodaki anket sonuçlarını kapsamıştır. Sıralama en düşükten başlamaktadır. Kalite izleme ve takip sisteminin gereği olarak 50 puanın altını listelemektedir. 

Kendimi Üniversitemde değerli hissediyorum. 40
Üniversitemizin sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal faaliyetlerinden memnunum. 44
Birimimizde personel memnuniyetini arttırmak için başarıyı ve performansı ödüllendirici mekanizmalar vardır. 44
Birim amiri çalışanlara eşit ve objektif davranır. 48
Bilgi işlem hizmetlerinden memnunum. 48
Kantin hizmetlerinden memnunum. 48

Genel Değerlendirme: Bu toplantı Fakültemiz idari personelimizin tamamını oluşturan genişletişmiş idari personel toplantısı olarak kurgulanmıştır. Üniversitemiz Kalite Biriminin gerçekleştirmiş olduğu memnuniyet anketleri ve bu anketlerden çıkan geliştirmeye açık yanlar ile ilgili açıklamalarla başlatılan toplantının gündem maddesi idari kategorideki memnuniyet anketlerinden çıkan gelişmeye açık yanları ele alınması olmuştur. Bu minvalde aşağıda detaylandırılan Sorun, Sorunun Kayağı (ishikawa analizleri) ve de çözüm önerileri toplantı sırasında öğretim elemanlarımızın beyanları ile oluşturulmuştur. Bu çözümler ile ilgili eylem planı da oluşturulmuş olup, bu çözüm faaliyetlerinin de azami 3 ay zarfında tamamlanması planlanmaktadır. 50 puanın altında 6 adet madde bulunmaktadır. 1 adet 40 puan, 2 adet 44 puan, 3 adet 48 puan almış başlıklar bu toplantıda tüm detayları ile ele bu ayın başlarındaki toplantıda (01.07.2024) ele alınmıştı. Şimdi de tam bir ay sonra Temmuz ayı zarfında içerisinde bu sorunlarla ilgili oluşturulan çözümlerle dönük gerçekleştirilen ve gerçekleştirilmekte olan iyileştirmelere yönelik çalışmalarımıza ilişkin hazırladığımız sunumumuzu yapmak üzere bir araya gelmiş bulunuyoruz. 

Gündem maddeleri (En son İdari Personel Memnuniyet Anketi Sonuçları) 

1. Gündem Maddesi (Anket Maddesi)

Kendimi Üniversitemde değerli hissediyorum. (40)

İcraat Sunumu Yüz yüze toplanma, KYS İŞ AKIŞ ölçütleri çerçevesinde düzenli toplanma, M. M. ve Ödül Komisyonu Pozitif Psikoloji Destek Hizmeti

Yani Fakültemiz genelinde tüm akademik ve idari personelimizi yoğun bir iş temposuna tabi tutan çok yoğun bir etkinlik programı olduğundan, aylık düzenli toplantılar yaparak yeterince bir araya gelemediğimizi, (örneğin sempozyumun gerçekleştiği Mayıs ayında aylık rutin toplantımızı yapamamış olmamız hasebi ile oluşmuş olan “unutulmuşluk” hissine kapılarak kendimizi değerli hissetme noktasında bir sorun olduğunu düşünerek bu konuda %40’lık bir işaretleme yapıldığı toplantını beyanları arasında yer almıştı. Bu minvalde, toplantı yapılmamış olmasının bir sonucu olarak, sorun, istek ve temenniler noktasında rutinin bozulması anlamında da bir ihmalimiz söz konusudur. Bu sebeple sizlerden ayrı ayrı özür diliyoruz. Bundan sonra belli aralıklarla rutin periyodlar halinde, ayrıca tabi KYS İŞ Akış sisteminin de gerektirdiği ölçütlerde, harfiyen nitelikli toplantılarımızı yapmaya yönetim olarak özen göstereceğiz. Bunu şimdiden taahhüt ediyoruz. Kalite koordinatörlüğümüzce en son sunulan idari personel memnuniyet anket uygulaması ilgili maddeler kapsamlımdaki derecelendirmenin en düşük olduğu (%40) “kendimi Üniversitemde değerli hissetmiyorum” maddesi ile ilgili olarak ilk icraatımız bu toplantıların sizlerin de isteğiniz doğrultusunda şu anda da olduğu gibi yüz yüze yapılmasıdır. Nitekim, her ne kadar teknolojik birtakım avantajlar sağlasa da yüz yüze toplantılar konvensiyonel olarak yine en alışa gelinen toplanma biçimidir. Bilindiği gibi online toplantıların kaydedilebilir olması, arka planda kendi ofis çalışmalarımızı yapmamıza olanak sağlaması vb. avantajlar sağlaması bakımından aslında yine de oldukça kullanışlı bir yöntem olarak bizim kalabalık bir ekip olarak kalite koordinatörlüğümüzle uyguladığımız bir toplantı biçimimizdir halen daha.  

Çözüm İcraatları ve vaatleri

1a) KYS İŞ AKIŞ sisteminin gerektirdiği zaman aralıkları çerçevesinde (her ay) düzenli olarak İdari personelimizle toplantılar yapılmaya devam edilecektir. Bu toplantılar kapsamında her türlü sorun, istek ve öneriler dinlenecek, çözüm için ortaklaşa eylem planları oluşturulmaya devam edilecek, memnuniyetler anlamında iyileştirme ve PUKÖ döngüsü döndürülmeye devam edilecektir. 

1b) Ayrıca yine bu gündem maddesi ile ilgili olarak toplantı sırasında online toplantıların teknolojik bir soğukluk hissi verdiği ve bu minvalde değersizlik hissi yarattığı beyanına istinaden bundan sonraki idari toplantıların yüz yüze yapılmasına karar verilmiştir. 

1c) Yine bir diğer çözüm önerisi olarak da eğer çok çok değersizlik hissi söz konusu olur ise M. M. ve Ödül Komisyonumuz tarafından çeşitli nedenlerle moral bozukluğu yaşayan ve buna bağlı olarak iş performansında düşme eğiliminde olan akademik ve idari personelimizin terapi seanslarıyla kendini daha iyi hissetmesini sağlayarak, motivasyon kazanması ve iş performansının arttırılması sağlanacaktır. Bununla ilgili Pozitif psikoloji telkin metotları uygulanacaktır. 

1d) Yine toplantı sırasında toplu personel servisi kullanmakta olan bir idari personelimiz servis güzergahı konusunda bir eleştiride bulunmuştur. Eleştirisinde servisin ilk olarak tıp fakültesinde personel bırakarak sonrasında kongre merkezinin oradaki yukarıdaki son noktaya kadar durmadan çıktığını belirterek, personelin görev yerlerine epey bir mesafe yürümek zorunda kaldığını dile getirmiştir. Bunun yerine servisin tıp fakültesindeki personel bırakımından sonra diş hekimliği önünden mühendislik ve iletişim fakültesine gelerek sıra ile buradaki duraklarda durması, böylece hukuk fakültesi, kütüphane, rektörlük, mimarlık, turizm, fen edebiyat, eğitim fakülteleri vb. birimlerde görevli personelimizin daha pratik bir şekilde görev yerlerine ulaşımının daha uygun olacağı konuşulmuştur. Bu gündem ile ilgili olarak kalite birimlerimle görüşmeler sağlanacaktır.   

1e) Toplantı sırasında yine bir idari personelimizin binamızın solunda bulunan personel otoparkının bariyerli olması, bariyer kumandasının 250-300 TL bandında olması, pahalı olması, bunun gibi bir hizmetin ücretsiz olması gerektiği noktasındaki şikayetleri gündemimize alınmıştır. Çözüm önerisi olarak da teklif taslağı sunulmak üzere, bina giriş-çıkışlarında kullanılan personel kimlik kartlarına tanımlı bir sistemin kurulması veya plaka tanıma sisteminin kurulması şeklinde fikirler üzerinde durulmuştur.  Keza yine ana nizamiyede güvenlik personelinin araç girişlerinde yonca adı verilen çıkartmaların olması gerektiğini, çıkartmalarında çok pahalı olduğu, bunun yerine yine ana nizamiyeler için de plaka tanıma sisteminin kurulması konusunda öneri getirilmesi gündemimizi oluşturmuştur. Tüm bunları resmi yazı ile kalite koordinatörlüğümüze ileteceğiz. 

1f) Yine “kendimi Üniversitemde değerli hissediyorum” maddesi ile ilgili olarak fakülte binamızda orta avluda açık havada oturmak çay içmek ve mola vermek için bir çardak yapılması talibi gündeme gelmiştir. Bu konuyu da Genel Sekreterliğimize, Kalite Koordinatörlüğümüze ve Yapı İşleri Daire Bakanlığına iletiyor olacağız.  

2. Gündem Maddesi (Anket Maddesi)

Üniversitemizin sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal faaliyetlerinden memnunum. (44)

İkinci olarak en düşük olan 40 puandan biraz yüksek puan alan, 44 puan almış olan maddeye: Üniversitemizin sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal faaliyetlerinden memnunum. Maddesine %44 oranında olumlu görüş bildiren olmuştu. 

İcraat Sunumu: Maddi destek ve indirimli imkanlar için girişimler başlamış ve sürdürülecektir.

Üniversitemiz genelinde hali hazırda yoğun bir şekilde kültürel faaliyetler yapılmaktadır. Bu etkinliklere Fakültemiz ilgili komisyonları da oldukça yüksek oranda katılım sağlamaktadır. Keza sanatsal faaliyetler bakımından Fakültemiz Güzel Sanatlar Fakültemizle yarışır haldedir. Gel gelelim Sosyal ve sportif faaliyetler anlamında bu madde ile ilgili olarak bir şeyler yapılabilir diyerek yola çıktık ve örneğin Abdülkerim beyin de önerisi ile havuz kullanım ücretlerinin düşürülmesi ile ilgili görüşme trafiğini başlattık. Bu fiyatların yüksek oluşunun akademik ve idari tüm personelimizi olumsuz etkilediğini diler getirdik. Hatta ücretsiz olması yönünde bile teklif sunduk. 

Çözüm İcraatları ve vaatleri

Kültürel ve sanatsal faaliyetler anlamında daha da çıtayı yükselteceğiz. Ancak özellikle gelişmeye açık olarak görülen sosyal ve sportif faaliyetler anlamında ekstra bir şeyler yapılması için görüşmeler devam etmektedir. Bu anlamda yeni kurulan komisyonlarımız, M. M. ve Ödül Komisyonumuz ilk etkinliği olan İLEF AKADEMİK 2024 ÖDÜLLERİ etkinliğini gerçekleştirmiştir. Bu etkinlik geniş kitleler tarafından oldukça olumlu bulunmuş, akademik ve idari açıdan sürdürülebilir bir kalite göstergesi olarak önemli bir iyileştirme eylemi olarak KYS’da yerini almıştır. Özellikle Kültürel ve Sanatlar faaliyetler anlamında yüksek performansımızı daha da yükselterek çıtayı Türkiye çağında zirveyi temsil edecek şekilde en yukarılara çıkaracağız inşallah. 

2a) Sportif faaliyetler anlamında da hali hazırda sportif faaliyetlerle ilgilenen araştırma görevlisi arkadaşlarımız Rıfkı Ünal ile görüşme sağlanmıştır. Rıfkı Ünal’ın beyanına göre özellikle sportif faaliyetler anlamında projelendirilen bir voleybol takımı kurulması bunun içinde fakültemize has bir forma, top vb. unsurlar için maddi desteğe ihtiyaç olduğu ortaya konmuştur. Yine sportif faaliyetlerden sorumlu araştırma görevlimiz ile yaptığımız detaylı çalışmadan sonra bu konuda geçen senelerde aktif çalışmalar yapıldığı, maddi desteğin alınması ile daha yine yeni akademik yıllarda başarılı çalışmalarla hem faydalı bir aktiviteye vesile olunacağı ve de fakülte olarak görünürlüğümüzün arttırılacağı hususları ele alınmıştır. Yapılan çalışmalarla ilgili olarak, fakültemiz basketbol takımı, voleybol takımı, müsabaka çizelgeleri, afişleri vb. yazılı ve görsel veriler da sunulmaktadır.   

2b) Havuz noktasında çözüm anlamında Personel ve yakınlarına ücretsiz olması ile ilgili olarak Dekanlık olarak gerekli görüşme ve girişimlerde bulunulmuştur. Ancak tamamen ücretsiz olması mümkün gözükmemektedir. Ancak yine de indirimli olması tekliği senato ve yönetim kuruluna sunulacaktır.  

2c) Karaçayırda Özel Kalemimiz Şenol Özkan’ın iştirak etmiş olduğu kurumumuz bünyesindeki Badminton Tesislerine Fakültemizden de Akademik İdari Katılımlar sağlanması bakımından Şenol Özkan ofisinde bu konuda sizlere yardımcı olmak için hazır bulunmaktadır. Bu minvalde Özel Kalemimize isim yazdırmak kendisi ile bağlantı kurmak yeterli olacaktır.     

2d) Sosyal faaliyet anlamında yine idari personelimiz daha önceki yıllarda akademik yıl başlamadan, Ekim ayında “Yeni Akademik Yıla Merhaba” konseptli bir idari personel kaynaşma yemeği yapılageldiğini belirtmiştir. Üniversitemiz genelinde idari personelin katılım sağlamış olduğu bu yemeklerin çeşitli Hotel, Sosyal Tesis vb. geniş yemek salonu bulunan alanlarda gerçekleştirildiği ifade edilmiştir. Toplu ve kalabalık bir yemek organizasyonu olması, yemeklerin toplu bir şekilde hazırlanarak gıda ham madde ve pişirme maaliyetlerinin de makul bir seviyeye inmesi hasebi ile her personelin uygun bir fiyat aralığında kendi olanakları ile karşıladığı bu yemeklerin hem kurumsal aidiyet hem de tanışma, kaynaşma, sosyalleşme anlamında olumlu etkilerinin olduğu belirtilmiştir. Bunu üzerine yine bu yeni gündem maddesini de kalite koordinatörlüğüme teklif olarak iletilmesine karar verilmiştir.

3. Gündem Maddesi (Anket Maddesi)

Birimimizde personel memnuniyetini arttırmak için başarıyı ve performansı ödüllendirici mekanizmalar vardır. (44)

Üçüncü olarak yine 44 puan almış olan “Birimimizde personel memnuniyetini arttırmak için başarıyı ve performansı ödüllendirici mekanizmalar vardır. (44)” maddesi ile ilgili olarak %44 oranında olumlu görüş bildiren olmuştur. Bu sorun ile ilgili olarak aslında çok önemli örnek gösterilecek bir uygulamamız hızır gibi devreye girmiştir. 

İcraat Sunumu: BAİBÜGİLEF-İG, İLEFAKADEMİK 2024 ÖDÜLLERİ

M. M. ve Ödül komisyonumuz tarafından ilki gerçekleştirilen İLEF AKADEMİK 2024 ÖDÜLLERİ etkinliği öncesinde gerçekten bu noktada gerçekten bir eksiklik söz konusu idi. İdari Personel anketlerinin doldurulduğu süre zarfında bu uygulama henüz hayata geçirilmemişti. Dolayısı ile de aslında şu anda bu madde ile ilgili olarak iddia ediyoruz mutlak bir iyileşmenin çok büyük bir atılım anlamında iyileşmesi söz konusudur. 

Çözüm icraatları ve vaatleri:

M. M. ve Ödül komisyonumuz tarafından ilki gerçekleştirilen İLEF AKADEMİK 2024 ÖDÜLLERİ etkinliği sonrasında bu eksiklik giderilmiştir. Bu Ödüller İdari personelimize de takdim edilmektedir. 

3a) Ancak belki Akademik personelimize verilen ödüllerdeki gibi farklı kategoriler kapsamında sınıflandırılarak yine teşekkür belgesi anlamında takdim şeklinde bir iyileştirme yapılabilir. Bu etkinliklerin geleneksel hale getirilmesi ile bu konudaki mutlak kalite göstergesi sağlanacaktır. Nitekim şimdiden içselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir bir uygulama olmuştur. Gerek BAİBÜİLEF-İG 2024 organizasyonunda gerek diğer etkinlik sergi vb. süreçler kapsamında emekleri olan idari personelimize teşekkür belgeleri takdim edilmekte ve toplu fotoğraf çektirilerek yapılan yararlı çalışmalar bir anı ile ölümsüzleştirilmektedir. Bu görsel unsurlar açıklamaları ile mutlaka 1. Web sayfamızda, 2. Sosyal medyada, 3. KYS İŞ AKIŞ ve ÖZAK platformlarına da yüklenerek ses getiren bu çalışmalarımız gerektiği şekilde arşivlenmekte ve faaliyet envanterimiz eksiksiz kanıt verileri ile zenginleştirilmektedir. 

4. Gündem Maddesi (Anket Maddesi)

Birim amiri çalışanlara eşit ve objektif davranır. (48)

Dördüncü olarak bu kez biraz daha %50 ye çok şükür yakın bir şekilde 48 puan almış olan “Birim amiri çalışanlara eşit ve objektif davranır. (48)” maddesi ile ilgili olarak %48 oranında olumlu görüş bildiren olmuştur. Bu sorun ile ilgili olarak aslında yine hamdolsun kötünün iyisi; çok daha kötü sonuçlar olabilecek bir ortamda; Ocak 2024’den, Haziran 2024’e Altı (6) ay boyunca Fakülte Sekreteri ve Dekan Yardımcısı olmadan başarı ile, ve tabi pek çok ilave faaliyet ve yararlı etkinlikler ile süslenerek idare edilmiş çok büyük bir başarı ve özveri ile idare edilmiş bir fakülte söz konusudur. Yine de bu kötünün iyisi bir rakam olarak karşımızda durmaktadır. 

İcraat sunumu:

2024 yılının Ocak ayından Haziran ayına kadar geçen altı (6) aylık süre zarfında Fakültemizde resmi olarak bir birim amiri (Fakülte Sekreteri) bulunmamaktaydı. Bu süre zarfında Fakülte sekreterliği yükünü taşıma konusunda vekaleten görev yürütülmüş olup, Ayten Özcan geçici olarak Vekil Fakülte Sekreterliği görevini geçici olarak devralana kadar bir idari boşluk yaşanmıştır. Ayrıca Dekanlık da bu sürelere yakın bir zaman diliminde yardımcısız bir şekilde gece gündüz insanı kapasiteleri zorlayan bir iş tempo ile sadece Üniversitemiz üst yönetimi değil, YÖK’ün de takdirini kazanan, çok başarılı fakülte organizasyonlarına başkanlık etmiştir. Özellikle Fakültemiz tarafından seferber bir ekip ruhu ile özveri bir ekip çalışması ile gerçekleştirilen BAİBÜİLEF-İG 2024 Türkiye çapında en başarılı çıkış yapan etkinliklerden biri olmayı başarmıştır. Bu organizasyon daha ilk çıkışında zirveyi temsil etmeyi başarmış, rakipleri ile aynı kulvarda başarılı bir şekilde isminden söz ettiren bir etkinlik olarak haber gündemlerine damga vurmuştur. İşte bu ortamda yönetimimiz büyük ve özverili ekip çalışmasına başkanlık etmiştir.

Çözüm icraatları ve vaatleri

Fakültemizin idari amirliği noktasında Mevcut Asil Fakülte Sekreteri Hayrettin Karataş’ın görevine başlaması ile Üniversite Yönetimimizin, Genel Sekreterliğimizin vizyonuna uyumlu bir şekilde yürütülecek bir idari yönetim anlayışına haiz olarak fakültenin tüm idari yetkinlikleri yasaların ve üst yönetimin stratejik planlarına uyumlu bir şekilde harfiyen yerine getirilmeye başlamıştır. 

4a) Bu kapsamda idari çalışanlarımıza da doğal olarak eşit ve objektif davranılmaktadır. Dekanlık yönetimi de İdari personelimize eşit ve objektif davranılmasının mutlak teminatını sağlamaktadır. Eğer çalışanlara eşit ve objektif davranma noktasında bir sıkıntı oluşması durumunda Dekanlık, yeni adı ile Uyum Komisyonundan da destek alarak bizzat tüm yetkisini kullanarak bu sorunun çözümü için devreye girecektir.  

5. Gündem Maddesi (Anket Maddesi) 

Bilgi işlem hizmetlerinden memnunum. (48)

Beşinci olarak yine 48 puan almış olan “Bilgi işlem hizmetlerinden memnunum. (48)” maddesi ile ilgili olarak %48 oranında olumlu görüş bildiren olmuştur. 

İcraat sunumu:

Fakültemizde görev yapan bilgi işlem hizmetlerinden sorumlu Abdülkerim Çimen görevini mükemmele yakın bir nitelikte gerçekleştirmektedir. Ancak belki bu sorunun Üniversitemizde genel olarak yaşanan ara ara olan (her zaman olmayan) kısa süreli elektrik kesintileri veya yine kısa süreli internet kopuşlarından kaynaklı olduğunu görmüştük. Ayrıca telefonlarımızın da çekmeme problemine karşı daha kaliteli Uzak doğu menşeili telefon cihazları temin edebilir, operatörümüzü numaramızı değiştirmeden Turkcell’e geçirebiliriz.    

Çözüm icraatları ve vaatleri

Bunlarla ilgili çözüm önerilerimiz noktasında

5a) Üniversitemiz geneli ile ilgili olarak yaşanan elektrik ve internet kesintileri ile ilgili gerekli girişimlerde bulunulmuştur. Yazışmalarımızın ekran görüntüleri sunulmuştur. 

5b) Telefon çekmeme problemini yaşamamak için daha kaliteli bir cihaz ve Turkcell gibi iletişim şebeke ağı kuvvetli (çeken) bir operatöre geçilmesi zaruridir. Yeni baz istasyonunun Üniversitemizde kurulması ile ilgili görüşme sağlanmıştır. Fakat rektörlüğümüz, genel sekreterliğimiz ve yapı işleri daire başkanlığı bu konuda çok gerçekçi bir eylem planı oluşturmanın tasarruf tedbirleri kapsamında oldukça zor olacağını belirmişlerdir. Ancak yine de baz istasyonunun güçlendirilmesi konusunda bir kez daha girişimlerimiz sürecektir. 

5c) Ayrıca fakültemizde bilgi işlem daire başkanlığından da destek alarak eudrom adı verilen Wifi sisteminin de güçlendirilmesi konusunda resmi girişimlerimizi yerine getireceğiz. 

6. Gündem Maddesi (Anket Maddesi) 

Kantin hizmetlerinden memnun değiliz. (48)

(45 olan en son anket puanı itibarı ile 3 puanlık bir artış var)

Altıncı ve son olarak yine 48 puan almış olan “Kantin hizmetlerinden memnun değiliz. (48)” maddesi ile ilgili olarak %48 oranında olumlu görüş bildiren olmuştur. Bu sorun ile ilgili olarak aslında 03.04.2024 tarihindeki iki toplantı öncesinde; yine bir önceki memnuniyet anketleri eylem planı oluşturma toplantısında, bu madde ele alınmıştı. Bu madde o zaman 45 puan almıştı. O zamandan bu yana 3 puanlık bir iyileşme olumlu bir gelişme olarak karşımızda durmaktadır.

İcraat sunumu:

Faiş fiyat uygulamasının önüne geçildi. Kısıtlı çeşit stoku halen devam ediyor. 

Çözüm icraatı ve vaatler:

6a) Daha uygun fiyat politikası olması yönünde girişimlerimiz sonuç vermiştir. Bu sürdürülebilir hale gelmeye başlamıştır. Bu konuda kontrollerimiz, fiyatların takibi devam edecektir.

6b) Düşük kâr amacı gütmesi bağlamında Kantinin 01.01.2025 tarihinden itibaren / teklif taslağı olarak Genel Sekreterliğimize ve Kalite Koordinatörlüğümüze sunulacaktır.     

Toplantı Başkanı Prof. Dr. Emre Tandırlı

Toplantıya Katılmakla Yükümlü Tüm İdari Personel, Fakülte Sekreteri, Dekan Sekreteri Prof. Dr. Emre Tandırlı, Hayrettin Karataş, Şenol Özkan, Özlem Kalkan, Abdülkerim Çimen Edanur Aktaş, Özer Bayram, Altuğ Karaaslan toplantıya katılmışlardır. 

YENİ EYLEMLER PLANI (30.07.2024) Tahminen 30.08.2024 gibi tekrar toplanarak bu yeni eylemlerin gidişatı ile ilgili icraat sunumları yapılacaktır. 

1.MADDE İLE İLGİLİ EYLEMLER

Kendimi Üniversitemde değerli hissediyorum. (40)

1d) Yine toplantı sırasında toplu personel servisi kullanmakta olan bir idari personelimiz servis güzergahı konusunda bir eleştiride bulunmuştur. Eleştirisinde servisin ilk olarak tıp fakültesinde personel bırakarak sonrasında kongre merkezinin oradaki yukarıdaki son noktaya kadar durmadan çıktığını belirterek, personelin görev yerlerine epey bir mesafe yürümek zorunda kaldığını dile getirmiştir. Bunun yerine servisin tıp fakültesindeki personel bırakımından sonra diş hekimliği önünden mühendislik ve iletişim fakültesine gelerek sıra ile buradaki duraklarda durması, böylece hukuk fakültesi, kütüphane, rektörlük, mimarlık, turizm, fen edebiyat, eğitim fakülteleri vb. birimlerde görevli personelimizin daha pratik bir şekilde görev yerlerine ulaşımının daha uygun olacağı konuşulmuştur. Bu gündem ile ilgili olarak kalite birimlerimle görüşmeler sağlanacaktır.

1e) Toplantı sırasında yine bir idari personelimizin binamızın solunda bulunan personel otoparkının bariyerli olması, bariyer kumandasının 250-300 TL bandında olması, pahalı olması, bunun gibi bir hizmetin ücretsiz olması gerektiği noktasındaki şikayetleri gündemimize alınmıştır. Çözüm önerisi olarak da teklif taslağı sunulmak üzere, bina giriş-çıkışlarında kullanılan personel kimlik kartlarına tanımlı bir sistemin kurulması veya plaka tanıma sisteminin kurulması şeklinde fikirler üzerinde durulmuştur.  Keza yine ana nizamiyede güvenlik personelinin araç girişlerinde yonca adı verilen çıkartmaların olması gerektiğini, çıkartmalarında çok pahalı olduğu, bunun yerine yine ana nizamiyeler için de plaka tanıma sisteminin kurulması konusunda öneri getirilmesi gündemimizi oluşturmuştur. Tüm bunları resmi yazı ile kalite koordinatörlüğümüze ileteceğiz.

1f) Yine “kendimi Üniversitemde değerli hissediyorum” maddesi ile ilgili olarak fakülte binamızda orta avluda açık havada oturmak çay içmek ve mola vermek için bir çardak yapılması talibi gündeme gelmiştir. Bu konuyu da Genel Sekreterliğimize, Kalite Koordinatörlüğümüze ve Yapı İşleri Daire Bakanlığına iletiyor olacağız. 

2. MADDE İLE İLGİLİ EYLEMLER

Üniversitemizin sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal faaliyetlerinden memnunum. (44)

2d) Sosyal faaliyet anlamında yine idari personelimiz daha önceki yıllarda akademik yıl başlamadan, Ekim ayında “Yeni Akademik Yıla Merhaba” konseptli bir idari personel kaynaşma yemeği yapılageldiğini belirtmiştir. Üniversitemiz genelinde idari personelin katılım sağlamış olduğu bu yemeklerin çeşitli Hotel, Sosyal Tesis vb. geniş yemek salonu bulunan alanlarda gerçekleştirildiği ifade edilmiştir. Toplu ve kalabalık bir yemek organizasyonu olması, yemeklerin toplu bir şekilde hazırlanarak gıda ham madde ve pişirme maaliyetlerinin de makul bir seviyeye inmesi hasebi ile her personelin uygun bir fiyat aralığında kendi olanakları ile karşıladığı bu yemeklerin hem kurumsal aidiyet hem de tanışma, kaynaşma, sosyalleşme anlamında olumlu etkilerinin olduğu belirtilmiştir. Bunu üzerine yine bu yeni gündem maddesini de kalite koordinatörlüğüme teklif olarak iletilmesine karar verilmiştir. 

3. MADDE İLE İLGİLİ EYLEMLER

Üniversitemizin sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal faaliyetlerinden memnunum. (44)

5b) Telefon çekmeme problemini yaşamamak için daha kaliteli bir cihaz ve Turkcell gibi iletişim şebeke ağı kuvvetli (çeken) bir operatöre geçilmesi zaruridir. Yeni baz istasyonunun Üniversitemizde kurulması ile ilgili görüşme sağlanmıştır. Fakat rektörlüğümüz, genel sekreterliğimiz ve yapı işleri daire başkanlığı bu konuda çok gerçekçi bir eylem planı oluşturmanın tasarruf tedbirleri kapsamında oldukça zor olacağını belirmişlerdir. Ancak yine de baz istasyonunun güçlendirilmesi konusunda bir kez daha girişimlerimiz sürecektir. 

5c) Ayrıca fakültemizde bilgi işlem daire başkanlığından da destek alarak eudrom adı verilen Wifi sisteminin de güçlendirilmesi konusunda resmi girişimlerimizi yerine getireceğiz. 

4. MADDE İLE İLGİLİ EYLEMLER

Kantin hizmetlerinden memnun değiliz. (48)

6b) Düşük kâr amacı gütmesi bağlamında Kantinin 01.01.2025 tarihinden itibaren / teklif taslağı olarak Genel Sekreterliğimize ve Kalite Koordinatörlüğümüze sunulacaktır.   

Birim Kalite Koordinatörü Prof. Dr. Emre Tandırlı